Thursday, September 22, 2011

Sengat tebuan!

Gambar pinjam


"Sekolah cikgu banyak tebuan ka?" Seorang jururawat bertanya.

Ish.. tak kutahu pulak bilangan populasi tebuan kat sekolah sendiri. Sebab bilik saya pun berjauhan dari kantin, dan tertutup. Maka kebarangkalian tebuan untuk masuk adalah sangat tipis.

Tahu-tahu aje anak murid kena sengat tebuan di kantin. Kebetulan saya pun baru je habis membedal makanan di kantin. Hoh! Cikgu Saudah yang baru je kena sengat beberapa hari lepas terus aje menghulurkan bantuan. Diambilnya kain dan direndamkan kedalam petrol, terus aje diletakkan di kaki murid yang terkena sengatan tu. Kata Cikgu Saudah..

"Minyak petrol sejuk. Dia akan serap bisa tu keluar. Tapi kena bawak pergi klinik jugak. Suruh doktor cucuk! Bahaya nih..."

Guru yang bertugas tidak tahu memandu la pulak. Maka saya pun mengofferkan diri. Maklumle. jadual free sampai balik. Jadi, bolehlah tolong. Kawan-kawan mangsa tu terus memapah ke kereta. Si mangsa menangis dan menangis.. Mesti sakit tak hengat okeh.. Tak dapat dibayangkan kalau kena kat diri sendiri.. Harus pengsan dan dok wad 3-4 hari.. hehu

Ostajah Ain yang teman saya sekali pergi ke klinik Tunjang. Baru lagi klinik.. very modern and comfortable I tell youuuu..

Bawak masuk ngadap ke bilik nurse untuk dicucuk. Kena dua suntikan okeh. Satu kat bahu, satu lagi kat.. hehehe..

Hat ni wartawan sekolah.. kakakak.. orang tengah sibuk sakit.. depa dok pulun amek gambo.. Kalah ticer.. hoh!

Bila dah habis sesi cucuk, terus pi amek obat. Dapatlah panadol dengan ubat kecit.. rasanya adik badik pain killer kot. Lepas tu terus hantar mangsa pulang ke rumah. Harap-harap sembuh la ye. Mak mangsa kata abahnya pandai jampi. Haa.. jampi..jangan tak jampi. Kot-kot mujarab. Kehkehkeh

To Mashitoh.. semoga cepat sembuh!!!

No comments:

God Bless Us!

Daisypath Anniversary Years Ticker
Related Posts with Thumbnails