Wednesday, September 21, 2011

Kitar Semula - Fikir Dulu Sebelum Campak!

Kelmarin, dok buzzing tentang kehadiran geng kitar semula nak datang. Memang selalu mereka datang sejak pelancaran Make Over Canteen. Kalau kita jual direct melalui mereka memang kita akan untung lebih berbanding dengan yang kita dok tunggu kat taman sambil dengar pembesar suara...

"Surat khabar lamaa.. bateri lamaa.. "
Siap ada translation dalam BI ngan BC lagi tau!

Sebenarnya last week mereka dah khabarkan, cuma saya ni spesis jarang nak kepochi, so tak tanya la bila harinya. Bila hari ni pergi sekolah, tengok-tengok kekanak riang suma gumbira membawa pelbagai jenis barang-barang yang nak dikitar semula. Semangat pengitaran sungguh mereka. Dan tiba-tiba teringat pulak pada botol-botol plastik yang saya dah kumpulkan kat rumah! Aaaa.. terus call Encik Hubby malangnya beliau tidak dapat membantu. Katanya tak dan. Oh.. sentap I. Tapi control marah, nanti darah tinggi karang sapa susah.. Den gak yang susah..akkakaka.

Dan berasa beruntung juga bila ada dua tiga orang kanak-kanak riang sudi membantu untuk mengemaskini barang-barang yang boleh dikitar semula. Seronok budak perempuan dua orang tu dapat buku rujukan lama yang mereka suka.

Ini hasil yang dapat dikumpulkan.. hehe.. Paling sedikit T_T

Ditimbang dulu sebelum dimasukkan ke dalam lori.

Besarkan lori mereka. Hehu..

Dan saya rasa kali ini makmal komputer pasti mendapat kutipan wang tertinggi hasil dari jualan kitar semula sebab...

Habis almari besi lama, kerusi-kerusi lama, besi-besi meja lama semuanya mereka kitar semula. Oh.. korang memang kaya.. Err..boleh tak PSS nak sikit.. Tehehe. Boleh la bang Aji.. (tetiba mood gatal datang..akkakak)

No comments:

God Bless Us!

Daisypath Anniversary Years Ticker
Related Posts with Thumbnails