Wednesday, September 21, 2011

Biadap la mereka nih T_T

Biadap! Memang itulah gelaran sangat sesuai bagi puak-puak yang tak faham bahasa nih. Biasa tak pergi kedai makan yang terbuka a.k.a gerai atau warung dan ada manusia yang suka sangat meracun diri sampai terlupa dengan orang-orang disekitar mereka. Ye.. meracun diri atau lebih dikenali sebagai perokok tegar. Kadang-kadang rimas sungguh dengan perangai mereka ni. Dah la hanya minum air segelas sambil mengunyah kuaci, duduk berjam-jam lamanye. Lepas tu hisap rokok tanpa henti macamkan tiada hari esok untuk meracun diri. Hish.. lemas ok!

Kelmarin saya pergi dinner bersama family di salah satu warung di Tanah Merah (in Jitra okeh). Jadi sedang sibuk menunggu pesanan sampai.. geng perokok tegar ni berada di merata alam. Adoi.. sungguh tidak selesa. Tetapi saya tetap bersabar sebab sang suami terlalu inginkan capati memandangkan capati tempat kitaorang bercuti pulak... Dalam tunggu punya tunggu, entah dah berapa tan dah asap rokok saya telan dan saya pasti si kecik dalam perut saya ni pun mabuk kepayang bila kena asap rokok.

Jadi, perokok tegar sekelian, korang nak isap rokok sampai mati pun takpe. Tapi jangan menyusahkan orang boleh tak. Sebabnya asap rokok korang tu membahayakan kesihatan untuk orang yang bukan perokok. Actually bahayanya lebih berganda.

Kadang-kadang bila kena hembusan sepoi-sepoi asap rokok tu rasa macam nak sekeh sampai mati aje perokok tu. Hai.. dah tau kita ni perut terboyot-boyot dok tang tu, consider la sikit kan. Ini tak.. lagi syok dia tambah lepas sebatang dan sebatang dan sebatang.. Pergh.. memang giler kentang korang ni. Usaha lebih giat lagi supaya cepat mati okeh!

Saya rasa perokok tegar tak paham bahasa ni bolehlah kita dudukkan mereka dengan si monkey ni serumah.. Baru currllassssttt kan..

No comments:

God Bless Us!

Daisypath Anniversary Years Ticker
Related Posts with Thumbnails