Wednesday, March 2, 2011

Projek waktu petang!

Tak tau la sejak dua menjak ni giler dok dapur. Asal dok dapur je, idea datang bergolek-golek macam antu golek..eh..kol 1 pagi citer menda angker ni. Nehi2.. Jadi dalam minggu ni, memasak tu perkara enteng bagi saya (ceh, pasan). Sangat puas bila tengok kanak-kanak riang makan sampai licin dan ucap.. TQ Mama, TQ Mummy... sorang aje panggil Mummy, tak tau naper sorang ni over sesangat. Kakkakaka

Yang ni coklat berbentuk rumah yang saya dapat dari kakak saya untuk besday last year. Kakakka.. Baru ada masa nak buat. Bila dah siap, terus aje ambil gambar. Yang geramnya, coklat yang mereka supply tak cukup, so, tak bleh gamkan tepi-tepi rumah tu pakai coklat. Sedey.. Kanak-kanak pun makan sikit aje. Manis sangat kata mereka. Kehkehkeh

Yang ini, kek oren. Sangat best dan mantop. I loike walaupun ada lebihan koko dibawahnya..dalam erti kata lain, terhangus daaa...kakakaka.. Tapi Naufal tetap suka dan korek-korek kerak di loyang aluminium saya tu. Katanya..Bestlah!

Yang ni pula projek mega bersama kanak-kanak riang. Nanti saya uploadkan gambar tatkala operasi ni berlangsung ye. Memang best sebab all the kiddies involve dalam ini program. Dah lama tak buat projek bersama kanak-kanak riang. Adam paling happy sebab dapat tumbuk the garlic. Naufal and Salman pula gumbira dapat buang the kulit garlic. Hehehe.. One of the way to kill the time.
Sangat best dimakan bersama sup. Cuma yang hampehnya, garlic terlebih plak. Nak buat pure kununnye, last-last pedas...kakakak. Tapi hampir habis juga. Ada la belen dalam 3 bijik kot. Kakakaka..


Yang ni Aiskrim Malaysia. Terpengaruh dengan usahawan aiskrim Malaysia di sekolah anak saya membuatkan saya teruja nak buat aiskrim ni sendiri. Bukan susah pon, cuma guna air dan perisa pilihan kita. Mudah deh... Kali ni saya gunakan perisa strawberry dan juga anggur. Sangat bes dan lembut bila kita gigit. Paling dasat, bila anak-anak sendiri nak makan, pakat hulur dua kupang macam kedai daaa... kakakakka

Aisey, mata pun dah ngantuk. Nak update lagi satu post tak kesampaian nampaknye..

Till then, tatasss

No comments:

God Bless Us!

Daisypath Anniversary Years Ticker
Related Posts with Thumbnails