Saturday, December 26, 2009

Jalan-jalan ngan Singaporean Part 2

Kalau bercuti ke Kedah, tak sah kalau melajakkan diri ke Padang Besar.. Wajibul ghunnah! So, second day kitaorang pergi ke Padang Besar...Aisey..lupa nak amek gambo..nasib baik la tingat nak berposing masa makan..huahuahua..


Salman tengah menggoda Pak Uda supaya menyuapkan makanan ke mulut beliau..


Pak Uda kena exchange place sebab Dik Dini jeles ngan Salman. Ramai sungguh jeles ngan Salman kali ni..wakakakakka

Then, we headed to Gua Kelam yang terletak di Perlis. So, from Padang Besar..you just drive straight..no belok-belok.. lepas aje Pondok Polis yang nak cek korang bawak benda seludup ke dak, baru la tiba simpang kanan nak ke Gua Kelam. Kat internet hari tu kata ada keretapi yang akan bawak kita pusing-pusing area Gua Kelam..tapi bila kitaorang sampai... perkhidmatan ditangguhkan..sungguh tencen lah! Sengal!


Me and Uda posing kat signage Gua Kelam 2


Bergambar bajet comel kat Banjaran tu.. kat belakang tu la supposed ada train yang akan bawak we all pusing-pusing.. hoh!


Encik Yusry yang menjadi penjaga Salman.. heheh..

Dalam Gua Kelam, ada titi tergantung ni... kena hati-hati dan elakkan memakai kasut tumit tinggi. Akunye heels asik termasuk dalam lubang..last-last, bukak sandal aku tu..puas hati jalan kaki hayam..huahuahua. Oh..bawah titi ni ada sungai mengalir okeh.. sepanjang jalan keluar dari gua ni suma nya ada sungai..sangat bes!


Kuar dari Gua Kelam, ada tempat rest polak...


Kat sini pon ada sungai yang boleh kita mandi-mandi lorr..


Otw keluar dari Gua Kelam.. dah puas jenjalan la kunun..


Gambo lagi..baru le nampak muka si Yushi!


Suma titon keletihan..hahaha

4 comments:

eeeda said...

Nampak gaya kena naik lagi ke utara nie...
Ari tu tak sempat ge gua kelam...
Nampak mcm best je....
Syah ko boleh pemandu pelancong utk aku tak....
He he he he

ONE ZABA said...

musim hujan ni semuanya kelam....

MaszLaVista said...

eventhough laki aku org utara tp x berkesempatan nk p pdg besar nih...adakah laki aku takot duitnye rabak di sana?

Ticer Syah said...

eeeda: no poblem beb.. bulang aja deh bila..kalau pree bisa kupikirin lorr..

oneZ: kalau ada ujan and kabus for sure kelam lagi lah..

masz: aku rasa lakimu seorang penjumat terhebat! hahahah

God Bless Us!

Daisypath Anniversary Years Ticker
Related Posts with Thumbnails