Wednesday, September 30, 2009

Syawal Part 8 - Tak habes lagi daaa...

Oh, kali ni nak story perihal sebelum dan selepas raya.. bab membeli belah menghabiskan sisa duit yang ada...kuikuikui.. Sehari sebelum balik Melaka, aku telah berjaya mengguda encik Hubby pegi ke shopping berdekatan untuk membeli ini... hahaha. Memandangkan dia dapat bonus sebulan beserta duit tonggekan kenaikan gajinya dari bulan Januari, maka tertonggek-tonggek la duit dia bulan ni.. jaga baiiikkkk!!!


Maka tersenyum lebarlah aku sampai ke telinga dalam perjalanan ke rumah dan seterusnya menjadi bertambah semangat kesukanan untuk pulang ke Melaka.. kuikuikui.


Yang ni plak berlangsung sehari sebelum raya, membawa kekanak riang pergi ke Mydin Melaka untuk membeli songkok emergency sebab terlupa bawak lik songkok depa.... hoho.. so bergumbiralah mereka menerai (try) satu persatu dan bergaya ntah haper haper kat depan cermin tuh.. sabo je la.. si Yana jadi nanny pada ari tu..ekkekek


Peace bebeh... somel tak we all?


Yang ni lak masa shopping kat Giant Melaka mencari hadiah untuk budak yang ponteng posa selama 5 hari sahaja. Oh ye, this is Adam's first year attempt to puasa. Dia berjaya mengharunginya tapi terkantoi 5 hari sebab demam 2 hari dan lagi 3 hari tak tahan gudaan biskut kering dan aiskrim adik dia.. kuikuikui. So, berjaya depa ni mengikis Papa lagi dengan dua kete kontrol dari Flash and Dash (aku pon tak baper tau lah namanye). Bila sampai umah, si Salman polak nangis guling-guling nak kete kontrol sama... so, Papa kena la beli.. aiyaa... korang pon pandai kikis Papa noh! Must got that talent from me ya! Wakakakakka...

Gambo seterusnya adalah model in the making..kuikuikui.. muka mamat ni sebijik macam Tom Cruise..pergh.. sabo je la... dah la aku sukak sama Tom Cruise nih..

Tapi encik Hubby dengan jelesnye berkata..
"Eleh, muka ensem taraf jual kapet aje"
"Hehehe.. patot la ramai orang suka sama Bangla ngan Pakistani skang ni ek"


Aku dan Arrpek pon mengguda Mat Karpet ni dengan jayanye... aku siap sakap... kalu u bagi harga ni... i really Mujse Pyar Kartehu..wakakakkaka...
Mat Karpet ni sakap...
"Oh, thank u, tak bleh turun harga laa..."
"Aiyaa.. how come.. my brader beli 50 only maa.."

Setelah puas negotiate ngan Mat Karpet ni... maka dapat le rege RM 50, RM 55 dan RM 80 saiz besor.. dan tokey depa terus hangin bila dapat tau Mat Karpet ni bagi rege tu kat kitaorang.. Bertambah hangin bila client lain tanya kat aku baper rege, aku siap bagi tau.. dan si Mat Karpet ni tencen tahap ultraman sambil berkata...
"Aiyooo akak, tu boss suda marah..akak cakap sama itu kastemer harga saya bagi... "
"Nasib hang la.. "
dan kitaorang terus blah..kuikuikui...

Bila balik umah, aku tanya adik aku
"Baper ko beli kapet ni dik?"
"RM 60"
"Pergh... kena tipuk ngan kita la Mat Bangla tadi...wakakakkakaka"
"Apsal?"
"Aku sakap ko beli RM 50"
"Dia letak kat aku RM80.. pehtu dia bagi kurang RM60"
"Ye ke.. kat aku dia letak RM60 siap-siap..aku rasa sebab dia takut tengok ko yang ganas tu..so dia letak mahal-mahal, pastu bila kasi diskaun 60, nak bagi ko rasa hepi...wakakakkaka"
"Kuang hasamnye Mat Bangla!"

Moral of the story-- nak beli barang pon ada caranyanye dei!

2 comments:

MaszLaVista said...

itu mat karpet mmg ensem wooo..tergude ai..

Ticer Syah said...

wakaka..mmg ensem.. aku pon tergezut melihat beliaw..ekekkeke

so sikalang aku tak heran kalo orang sanggup lari ikut bangla...

God Bless Us!

Daisypath Anniversary Years Ticker
Related Posts with Thumbnails