Sunday, March 10, 2013

Apa pandang-pandang?!

Salam semua!

Balik dari sekolah tadi, cuaca memang panas lit-lit kata orang Kedah. Maka saya pun tanpa membuang tudung terus ke dapur dan mengintai dalam mesin basuh. Oh, alhamdullilah..suami sudah menjalankan mesin basuh, maka saya hanya perlu menyidai saja. Ini namanya demokrasi terpimpin.. akkakaka.. 

Kemudian memulun saya bubuh hanger pada semua baju untuk disidai diluar. Kompem cepat kering kan. Dalam dok memulun..alamak.. hanger abis. Terus naik atas pulak, tetiba rasa hangat dan ambil keputusan untuk mandi saja. Lepas mandi, solat dan ambil kesemua hanger diatas dan turun kembali. Gembira sangat dapat mengenakan hanger kesemua baju. Cukup-cukup sahaja.

Then, (sebab tadi dan guna kemudian.. ni omputeh plak..cit) terus aje keluar sambil bawa segala baju-baju yang nak dijemur. Woha.. giler panas.. Sambil-sambil tu perati sekitar alam. Time-time ni memang sunyi sepi.. kot-kot la orang jahat ada. Kakakka..

Tak lama lepas tu, jiran selang sebuah rumah keluar rumah naik kereta. Dia memerhati saya dari atas kebawah. Saya pun naik hairan. Mengapakah  begitu pandangan beliau.. bajuku koyakkah? Seluarku carik kah? Oh meng.. saya turut memandang diri saya dari bahu (mana bole nampak dari atas kepala..haiyohhh)... turun sampai kekaki..

Ye, saya sudah dapat jawapannye..

Dengan pakai suar hitam dan tshirt 'duduk rumah', saya bukannya pakai selipar nippon.. tapi..


`
Dasattt!

Ye.. saya pakai wedges yang tinggi kemain berwarna oren siap corak rimau dikeliling.. Nahai.. patut la orang tu pandang penuh perasaan dari atas sampai bawah.. Kakaka.. Melampau la kan sidai baju kemain kasutnye!

Oh well.. dok rumah pon harus vogue kennn..

*terus lari masuk rumah dan snap gambar dan on lappy dan update blog.. woah! 

Sekian, tengkiyu <3 br="">


No comments:

God Bless Us!

Daisypath Anniversary Years Ticker
Related Posts with Thumbnails