Friday, October 14, 2011

Bila lelaki memasak!


Terjumpa quote ni dalam pesbuk Sharon. Betul ke handsome kalau orang lelaki cekap memasak ni? For me.. opkoz la sebab darling saya pun terer memasak. Masa awal-awal kawin dia lah yang lebih rajin memasak dari saya sebabnye dah dia rajin nak masak nak buat macam mana. Lagipun dia lebih terer hal-hal dapur berbanding saya. Kakakkaka..

Kalau nak pergi pasar, dia jugaklah yang akan listkan barang-barang dapur dari yang besor-besor sampai la ke herba-herba yang opkoz la saya tak tau. Kuikuikui. And I learn a lot from him too. Biasanya dia akan ajar saya how to do this and that. Bakinya saya akan tanya Omak. Omak pun akan ajar dengan details how to make your cooking good. Hehe..

Maklumle.. saya ni kan ke anak pompuan yang terakhir, opkoz la suma Omak sediakan. Hehe.. Tu pasal la tak baper terer nak masak. Bila nak masak asek call Omak aje.. kadang-kadang hubby kat opis pon saya call..

Tapi sekang.. nehi-nehi.. saya sudah cekap dah. Tak cukup dengan Omak, selongkar terus ke You Tube untuk masak.. dan juga menggodek blog masakan. Bila try, suruh hubby rasa dulu. Kalau sedap mesti kena puji. Kalau kureng.. tau aje huby tu detect tang mana kurang. Tu pasal kalau dia ada kat rumah, mesti panggil dia jadi tukang rasa.. So, dia tau mana nak kena tambah. Hehehe..

Kenapa ye incik Hubby saya ni terer masak.. ohh.. sebab dia dok obersi lama sesangat.. 6 years dan roomate dia pun suma kaki masak.. jadi secara tak langsung.. dia pun terer la memasak. Hehehe.. Habaq je nak apa.. mesti dia masak.. Kuikuikui.. Janji semua ramuan lengkap dan cukup. Terus aje ke dapur dengan happynye..

And opkoz.. he is sexier when he cooks!

P/S: Until now.. kalau bab herba, still serah kat dia.. akakakka

No comments:

God Bless Us!

Daisypath Anniversary Years Ticker
Related Posts with Thumbnails