Tuesday, June 7, 2011

Asal nak taip je ngantuk, asal ngantuk je nak taip!

Perkara normal apabila berada di kampung halaman sendiri. Sebab bila berada di kampung halaman, mestilah kita syok sembang ngan adik beradik dan juga omak. Bercerita tentang kehidupan terkini, bersama menonton wayang hantu sampai 2-3 pagi, mengenang kisah silam semasa Babah masih ada (bila tingat harus sedey).. termasuklah acara berniaga! Kuikuikui.

Asalnya plan untuk balik ke Melaka adalah tiada.. hehe, sebab Omak dah plan nak datang ke Kedah this coming Thursday sebab sepupu kitaorang nak buat kenduri on the 11th. Jadi macam malas nak balik. Tapi entah kenapa tetiba teringin bebenor nak balik. Ye la, orang lain time cuti ni bawak family pergi jalan, kitaorang terperuk aje kat rumah. Dan adalah lebih best bila kita balik aje, terus boleh jumpa Omak yang dah dua minggu tidak dapat calling-calling. Huhu.

On Friday morning terus berangkat. Plan asal nak singgah ke KL dulu, sebab my sister nak tukar kain-kain dagangan dia di Jalan TAR. Oh besnye.. boleh cuci mata dan poket sekali disitu.. kuikuikui. Malangnya semasa di Jalan TAR, tidak sempat bergambar sebab dok rushing here and there dan orang ramai giler macam ulat taik bak kata Babah dulu. Huhuhu.. Alhamdullilah dapat juga membeli barang yang diidamkan.. dan the best part, dapat beli seluar raya kanak-kanak riang di Sogo!!! Aaaa..sale sale! Pisan seketika melihat harga diskaun jeans Polo original yang sama dengan jeans di Hari-Hari dan Zon Ria (Ok, ini salah satu tempat favourite shopping untuk golongan berpendapatan sederhana macam aku...) Kuikuikui. And of course, harga sale kita memang rendah berbanding negara jiran. Kahkahkah.

Lepas aje berJalan TAR, terus aje pulang ke teratak my sister di Damansara. The next morning, kitaorang breakfast kat one of the Mamak restoran near her house.

Salman and roti tisu.. merembes woo roti2 di sini. I love Roti Bom! Sedap gilerrr..kalah Nasi Kandar Yasmeen...kaakka..seriyes!!!

Dan bila duduk Kedah, kita dah biasa dengan harga yang murah-murah.. And I was so surprised to see the harga here!

Tak yah tengok harga lain.. tengok harga milo suam aje sudah cukup. Kalau kat sini Milo suam only around RM 0.80 - RM 1.00. Yang ni giler varvi punye harga tau!

Dan susah la nak komplen-komplen nih.. sebab ayat cliche akan keluar dari mereka..

Haaa.. faham!

After sarapan, operasi menjelajah di Ikano. Nak masuk Ikea macam tak cukup masa. So, kitaorang kensel plan nak masuk Ikea (bajet! bajet!) . The first place we landed -- pet shop!!!!

Sungguh dasat kan pet shop ni. Leka sungguh tengok barang-barang dia.. huhu

Masa kat Ikano, oh, ada Movie Carnival pulak. Macam-macam contest ada laaa.. Games pon ada banyak. And Vitagen pon ada buka booth, kita boleh dapatkan harga Vitagen dengan lebih murah dari biasa. Lebih menarik lagi, bila kita beli Vitagen more than RM10, kita akan dapat satu voucher untuk make over ikut movie yang kita mau.

Mula-mula nak bagi Salman, lepas tu, rasanya Salman mesti akan buat senyum maintain, terus aje suruh Naufal.. (of coz la the other two jeles tak hengat donia. Sabar je lar..kakaka). Oleh itu, terus aje gamit Naufal dan suruh dia tukar baju.

Nah.. inilah sesi photoshoot beliau. Teruja kan ..teruja kan. Hanya dengan belian Vitagen sebanyak RM10 ke atas, kita boleh jadi model instant. Kuikuikui. Gambar yang real siap dalam masa 30 minit. Nak tunjuk yang dah siap tu, takde scanner pulak kat rumah Omak (hint soh Cik Par beli printer all-in-one.. kakaka)

Sementara nak tunggu gambar tu siap, kami pon exercise kaki kat ala-ala Flea Market kat situ.

Dan juga berposing.. kakakkaa

Bila dabis masa 30 minutes terus rush ambil gambar dan pulang ke rumah Arrpek. Encik Hubby pula membawa kanak-kanak riang ke reunion while me and my sister continued our shopping spree at Jalan TAR again!!!! Kakakaa.. That night baru la bergerak ke Melaka... Alhamdullilah tak jam.

Haaa...berjaya juga menghabiskan story ni pada jam 3 pagi. Entah berapa kali tidur bangun pun tak tau la..

Sambung kembali bila ada mood... kuikuikui :p

4 comments:

Sya & Syima said...

komen kat gambau saman tu, bkn mamak sakap okehhhh...akakkaka
pak menakan ang sakap tu akakakak

kiwi said...

comel je tengok gambar naufal pakai baju tu :)

Ticer Syah said...

cma:
pak menakan tu dah lama aku blacklistkan..akakkaka

kiwi:
kekeke... baju pairet tu mmg nampak conel kalau budak pakai..coba kalau mak dia pakai..akkaak..leh ppisan tukang amek gambo tu..akkakak

Anonymous said...

menarik suka2..heheh

God Bless Us!

Daisypath Anniversary Years Ticker
Related Posts with Thumbnails