Wednesday, June 8, 2011

Cepat dan Tuntas!

Kalau kita nak pergi holiday especially time cuti sekolah ni, adalah dinasihatkan agar kita sentiasa merangka jadual perjalanan kita bagi mengelakkan kesesakan lalu lintas. Dah la minyak kita tengah murah sekarang ni, maka kita mesti elakkan pembaziran supaya kita boleh mengelilingi 1 Malaysia dengan menggunakan minyak kita yang telah dijimatkan dengan hemahnya. Kuikuikui.

Biasanya dalam paper akan dikeluarkan jadual perjalanan yang telah dicadangkan supaya kesesakan tidak berlaku. Ini memang boleh kita ikuti, bayangkan kalau semua keluar pada waktu suka hati, maka pertembungan dilebuhraya akan berlaku dan mengakibatkan kesesakan terlampau. Ini boleh mendatangkan amarah.

Selain daripada itu, kita juga boleh menggunakan kad Touch and Go yang disediakan oleh pihak lebuhraya. Sila beli dan gunakan semaksima mungkin. Kalau ada yang duit terlebih nak sedekah kat PLUS tu bolehlah membeli alatan tambahan mereka iaitu Smart Tag, alah.. mesin tu kita guna bg lekat kat kita punye cermin depan.. dalam alat tu ada kad Touch and Go kitalah. Smart Tag ni bila kita guna tak payahlah kita nak buka-buka tingkap. Kalau ada bau getah sekerap tu sahih la selamat. Kuikuikui

Jadi, apalagi.. mari kita membeli Touch and Go dan guna dengan sebaik-baiknya. Ce tengok..ce tengok kat bawah ni.. Haaa..

Kan.. lapang giler Touch and Go takde orang nak guna.. kakakakakkaa... selesa dan juga lapang dadaku.. hehehe

No comments:

God Bless Us!

Daisypath Anniversary Years Ticker
Related Posts with Thumbnails