Sunday, December 5, 2010

Diary Salman : Asek Nopal je buleh...

Hi semua!
Lama tak take over laptop Mama. Maklum la, Mama asek busy aje dua tiga menjak ni. Time cuti pun busy, tak faham saya. Oh, hari ni saya kecil hati dengan Nopal. Geram betul tengok dia. Asyik dia je yang boleh buat semua tu. Saya pon buleh gak, kenapa Mama takmo bagi chance kat saya. Hish Mama ni... Nopal tu boleh! :(

Hari ni kami duduk rumah Mak Tok walaupun Mama ngan Papa cuti. Mama kata Nenek nak datang dari Melaka, pastu Pak Shat pon nak datang. Jadi rumah tak cukup kipas. Papa kata kena beli kipas baru sebab haritu kipas yang lama dah rosak. Tak tau kenapa rosak, tiba-tiba aje pasang dan ada bau hangit. Eeee..busuk. Nasib baik tak jadi apa-apa.

Balik aje ke rumah, Papa keluarkan kotak yang sangat besar. Eh, heran saya. Kenapa ada kotak besar, kenapa ye. Saya tanya Mama..

"Ni nak letak kat bilik Naufal la sayang," kata Mama

Hish.. Asyik Nopal jaaa.. Bilik Salman takde.. Saya tension tau. Mana aci saya takde kipas baru. Lepas tu bilik Adam pun takde kipas ke?

"Kipas bilik Adam dok kat dapur la sayang... Adam tak tidur bilik dia pun, tu sebab Mama letak bawah..."

Ishhh.. mana boleh macam tu..

Bila malam tiba, Papa bawa keluar semua barang.. Naufal terus sebuk nak pegang barang-barang. Pastu berebut dengan saya. Hish..apa nih! Asek Nopal je boleh...mana aci :(. Papa pun sama, asek bagi peluang kat Nopal. Suka la tu Nopal tu.. Hoh! :(

Papa bagi pemutar skru kat Nopal suruh Nopal pasang. Amboi sonok la dia dapat main pasang-pasang. Dia kata dia reti pasang sebab haritu Mama beli kat dia mainan macam ada pemutar skru, hammer dan macam-macam lagi.. Asek Nopal je boleh.. Salman pun nak jugak. Asek kena share aje..huhuhu.. Kesian Samannn..

Tapi nasib baek tadi angin Nopal baik. Dia bagi jugak Salman pas barang kat dia. Nasib baik.. Kalau tak.. asek Nopal je buleh.


Putar.. putar.. Saman leh tengok jaaa..


Dapat juga Saman tolong Nopal.. tolong pas barang. Macih Nopal!

Nanti bila Saman dah besar, Saman nak buat jugak. Asek Nopal je buleh..


No comments:

God Bless Us!

Daisypath Anniversary Years Ticker
Related Posts with Thumbnails