Thursday, March 11, 2010

Tolong!!!



Kadang-kadang manusia ni susah sangat nak keluarkan perkataan tolong. Bukan kah lebih elok kalau kita gunakan perkataan tolong bila nak meminta bantuan. Kenapa mesti ego pulak kan. Tahukah anda, setiap kali kita menggunakan perkataan tolong, kebarangkalian orang yang kita minta tolong itu akan lebih gumbira untuk menghulurkan bantuan berbanding dengan orang yang tidak mengungkapkan perkataan tolong.

Jadi kepada semua penulis komen yang berstatus Anonymous, Tanpa Nama dan juga mereka-mereka yang tidak memberikan link tetapi berani mati meninggalkan komen yang kurang ajar, tolonglah jangan cuba-cuba melakukan sedemikian lagi ok. Kalau nak bagi tazkirah yang macam korang ni bagus sangat pun, tolonglah tinggalkan link. Ini tidak, bagi tazkirah macam la kita ni teruk sangat, bajet macam kenal luar dalam, tapi haram... link pun tak bagi..kenapa ye? Kenapa berani mati lempar batu kemudian kecut teloq sembunyi tangan? Kalau agak-agak nak bagi tazkirah tu, kita rasa eloklah awak buat blog tazkirah dan jemput we all ni pergi menyerbu ke blog tersebut bagi mendengar tazkirah awak tu ye... Bukan elok caranya nak bagi tazkirah dengan menulis macam-macam kat shoutbox dan lepas tu kata kunun nak nasihat-menasihati we all dan juga kawan-kawan we all.. itu BUKAN CARANYA..

Sekian, terima kasih..

Oh, lupa pulak nak tag orang... dengan ini saya dengan berbesar hatinya ingin menjemput :-
1. Cikgu Jane
2. Faizah Ibrahim
3. Epah

Tugasan anda:
Sampaikan sebarang kisah/pengalaman/cerita/tazkirah/pendapat mengenai penggunaan kata TOLONG dalam meminta bantuan orang lain cara penulisan yang anda gemari. Setelah entri anda siap, sila tulis di ruangan komen tentang link entri anda. Jangan lupa tag 3 orang lagi untuk melakukan perkara sama.

P/S: Dendam tak sudah.. aku rasa lepas ni geng 1B1A ni kena buat pulak -- Memaafkan adalah lebih baik..(not me)..waakakakka...

1 comment:

ONE ZABA said...

selamat bercoti....

God Bless Us!

Daisypath Anniversary Years Ticker
Related Posts with Thumbnails