Tuesday, March 9, 2010

Salman's Story

Elo kawan-kawan...
Hari ni mama saya bawa saya pergi kedai gambar.. Tapi sebelum tu mama saya mandikan saya, pakaikan saya bedak Carrie Junior dan pakaikan baju kotak-kotak abang Adam. Saya ni asyik dapat baju second hand aje.. (-_-') . Lepas tu mama buatkan rambut backcomb kat kepala saya. Saya rasa sayalah paling ensem sekali.... Kemudian papa honkan kereta..

Mama lambat.. mama selalu lambat.. sebab mama perasan mama tu diva. Nak pergi ambil gambar saya pun masih nak berkasut tumit tinggi, masih lagi nak pakai eye shadow. Teruk la mama ni. Macam la orang nak ambil gambar dia.. Ini gambar saya tau mama!

Setibanya di kedai gambar, takde orang pun. Apek tua tu datang, suruh saya sikat rambut... Eh, kan saya dah sikat rambut.. Oh mama sudah pegang sikat! Jangan mama.. rambut saya cantik dah.. jangan... Oh, mama kata nak sikat aje, saya ingat nak potong rambut.. eee.. tamo lah potong rambut..saya tak suka..


Ni la nama kedai tu...

Lepas tu, mama dudukkan saya atas kerusi.. eh.. naper mama tak amek gambar.. oh, mama tertinggal kamera kat rumah.. kesian mama.. tensen nampaknya..Kemudian apek tu nak pakaikan saya kot.. besarnya.. mama cakap kat apek..

"Eh, dulu masa saya buat kat abang-abang dia tak perlu pakai pon.."

Apek jadi kompius.. mama oh mama..

Kemudian, orang cina tu suruh saya senyum.. saya malu sangat.. alamak..kalau mama ambil takpelah juga.. macam-macam style boleh saya buat.. tapi ini orang lain .. malu la.. mama macam nak marah..

"Smile adik.. senyummmmm... tengok sini sayang.. tengok mama nih.."

Mama ni macam tak paham lak saya ni malu.. Hai..mama oh mama... Kemudian saya nampak cahaya.. sakit mata saya.. berpinar-pinar rasanya..

"Good adikk.. senyum lagi.. jangan nganga mulut dikkk.. Ya Allah adik ni.. tutup mulut.. oh.. adik.. tamo ketap bibir.. buat biasa aje.. senyum adik.."

Hish.. tak tau posing macam mana mama nak.. pening saya.. Dan cahaya itu kembali.. tupp.. adoi.. sakit mata la..

"Ok sayang..dah habis.. jom pakai selipar.."

Saya pun sarungkan kembali selipar Spiderman saya. Dan terus ikut papa. Lambat lak ikut papa.. Mama terus panggil masuk dalam kereta. Main dengan abang lagi best.. Kemudian papa datang..

"Siap dah gambar adik..."

Mama seronok tengok gambar saya..mama kata..

"Adik.. you look so cute!!! Tapi kenapa adik nganga?"

Saya senyum aje kat mama.. Comel kan saya?


Inilah gambar untuk diletakkan di paspot saya.. comel kan?

Mama kata saya kena ada paspot kalau nak ikut mama pegi holiday. Ok, sekian cerita saya hari ni.. Babai.. :)

5 comments:

ONE ZABA said...

wah, salman mau pigi bollywood ka itu!!! kirim salam sama itu amisya patel tau!!!

Anonymous said...

rmbut belah tepi tu yg x bleh blah tu..hahahha

*maszlavista*

3p4h said...

Wah terasa cam Salman yg tulis nih... Btul2 menggunakan empathy ya mamida. Great2!

p/s: Teringat zman kcik2 dlu... T_T

Ticer Syah said...

oneZ: kakaka.. dia sukak rani mukherjee lagi.. kekekeke

masz: sjak bla ko jadi anon ni..ciss..mak enon sungguh hang ni..wakakakka

epah:
nmpak bebenor aku ni orang literature kan..chewah..kaakaka

Anonymous said...

aku x boleh komen kak...betape kesiannye aku..ni pon komen pakai notebook laki mak jer nih..mencik nyah!

*masz yg cantek*
walopon anon aku ttp merevealkn diri ku oke..

God Bless Us!

Daisypath Anniversary Years Ticker
Related Posts with Thumbnails