Sunday, February 7, 2010

Sakit jantung -- tuko bateri!

Pagi ni bersiap awal. Kul tujuh sudah ready mau kuar rumah. Tetiba... aiyaaa.. cheeeettt..cheeeeetttt.. apa ke he Encik Kete ni.. sudah mo pisan kah? Try lagi.. usaha dengan penuh gigih dan semangat kesukanan... tak berjaya juga. Bukak but.. Bateri kering daaa... tu nyampah pakai bateri air ni..harus bertukar ke bateri kering juga.. ciss! Dah isi air bateri pon tamo jalan juga.. cisss...

Then, call member nak tumpang Encik Adam pegi skola. Skali dia dah kuar dah..nak sampai skola dah pong. Nasib baik Encik Hubby belum pi opis. Kerahan tenaga pula buat Encik Hubby untuk menghantar Adam ke sekolah. Then, apa lagi aku pon pakai la suar ketat aku. Menunggu Encik Hubby untuk membawa aku naik motot pula..

Sampai skola, suma dah beratur untuk perhimpunan, dan suma cikgu cikgi nengok aku. Oh.. teacher Syahidah hari ni jadi Minah Rempit. Kuang kuang kuang.. Pakat gelak kat aku sebab berkebaya naik motot Encik Hubby. Siap pakai jaket dan juga helmet full face. Somel kan..wakakakak..

Balik tadi kereta masih lagi tak OK. So, masa balik pun jadi minah rempit juga. Mak aiii..panas giler naik motor waktu tengahari nih. Macam mau terbakar kulit kaki den. Musti itam kaki aku..huwaaaa...

Moral of the story:
Pastikan anda berstokin apabila naik motor di waktu panas tengahari.. atau waktu panas lit-lit bak kata orang Kedah..wokey!

No comments:

God Bless Us!

Daisypath Anniversary Years Ticker
Related Posts with Thumbnails