Sunday, August 23, 2009

Round Kamdar

Oh ye, ini biter basi. Tapi oleh kerana henpon dan laptop saling sengal menyengal, maka tertangguh le proses penghantaran gambo..ekekek.. sikalang sudah boleh upload..hehe. So, back to the story. The night before Ramadhan, Encik Hubby and I went to Kamdar. To search for cushion cover for Mak in Melaka. So, my mum's cushion ni bukan macam zaman sikalang punya sofa. Zaman dulu kala, oleh kerana saiznye yang besar gedabak ditambah plak dengan bilangannye yang agak WOW, maka kena le teman tempah seadanye.
Bergeraklah kitaorang ke Kamdar tatkala orang sebuk mengejar pahala di masjid untuk mengerjakan terawikh. Huhu.. Oleh kerana malas nak bicara lama-lama, korang cuci mato la nengok gambo ni ye.


Ni murah aje RM 9 semeter...hehe... Santek kan..


Hat ni mahal sket.. RM 12.90 semeter. Tengok aje sulaman bunga dia yang pakai banyak benang.


Ni lagi murah.. RM 5 semeter.. tapi nipis..takut koyak polak..maklumle rumah mak aku kan ke ramai kekanak riang time raya. Suma kena amik kira nih.


Aku sukak ni... kaler ijo lumut..tapi tak matching plak ngan umah mak sebab kaler tak ceria. Tapi santek kan.. RM 7 semeter.


Encik Hubby sukak yang ini. Begitu juga aku. Teruja sehhh.. RM 12.90 semeter! Pisan... Sekali tengok macam baldu... tebal and also sejukkkk...


Tak puas hati, soh budak tu bawak kuar... bukak lagi lebar... huhu... cun seh..


Ku jeling-jeling lagi...hehe


Ni pandangan jarak dekat gambo bunga sulam tu. Dan akhirnya kitaorang pilih yang ni untuk sarung kusyen Mak. Cantik ke Mak? Boleh ke nih?

Setelah Encik Hubby menjalankan tugas sebagai negotiator yang hebat, maka dapat la kurang kaw-kaw. Kalau tak, aku letak balik...ekekeke..
Bila siapnye? Janji mereka seminggu sebelum raya. Tak siap, jaga ko!

Lepas dah puas pilih, kak ipo pon tepon, tanya bila nak amik kekanak riang..ehhehehe.. sebab kak ipo nak balik rumah ditambah pula dengan kesihatan ibu mertuaku yang tidak mengizinkan. Maka pulanglah we all. Lepas tu terlihatlah akan aku kekanak riang yang cute dan somel ini tengah makan sambil bersila. Aku pon snap la gambo dia untuk tatapan Mak Teh dia,Mak Uda dia, Mak Lang dia dan Mak-Mak lain yang sentiasa teruja dengan dia ni...ekekke


"Jom akan... Aman tak poceerrr... Aman akan!"

No comments:

God Bless Us!

Daisypath Anniversary Years Ticker
Related Posts with Thumbnails