Sunday, August 23, 2009

Pesakit Gastrik!

Biasanye bila tiba time bulan poser ni aku suka bebenor memerhatikan kedai-kedai makan kat tepi jalan. Naper ek... sebab kat situ korang akan lihat ramai betul manusia yang sakit gastrik. Kekekeke... Dan pesakit gastrik ini ada macam-macam ragam dan cara depa membeli-belah.. huhu.. macam mana aku tau..sebab aku pernah sekali pi beli kat tepi jalan sebab time tu aku off, so malas nak masak... aku plak kena berebut-rebut dengan depa--makhluk yang berlainan jantina dengan aku.. hoho.. sengal tol...hangen aku dibuatnye.. dah la time kita piyed, hangin tak tentu hala dah.. aku rasa macam nak sepak aje pembeli-pembeli berlainan jantina ni..haha

So, kat sini meh kita nengok personaliti pesakit-pesakit gastrik.

1. Ala-ala mat rempit
Pesakit ni biasanya akan pakai jaket bagai nak pi racing. Pehtu helmet mesti le full-face. Kalau nak lagi best hat yang tintednye full face...santekkk.. Kalau tak full face tu, spek mato hitam mesti pakai ponya. Kunci motor mesti kat tangan bersama dengan duit..macam ready nak lari naik motor aje kalau kena rush...wakakakakka. Apa yang menghairankan aku diaorang ni tak rasa ke kehangatan mentari ketika berjaket tebal dan jugak berfull-face. Aku kalau pi naik motot ngan hubby, bila sampai traffic light, mesti aku bukak cermin...hangat hauuu, nak-nak kalau time matahari tegak kat kepala..
Rasionalnye: Orang tak baper pasan sangat muka dewang bila bershopping di waktu yang tak sepatutnye.

2. Ala-ala bapak/suami mithali
Pakaian pejabat. Biasanye naik kereta. Kadang-kadang ada tuala di tangan untuk lap peluh (atau nak kaber muka ko tuh). Dewang ni akan nampak lebih standard bila membeli makanan kat restoran makanan segera... lagi takde orang nak heran.. Kadang-kadang orang tak tanya, dia dah tolong bagi jawapan...
"Err.. anak kami kat umah tak dak sapa masak,"
"Ni untuk orang rumah.. cuti.."

Hek eleh..ada aku tanya ko ker.. apa kes ko nak explain plak.. sendiri mau ingat la dei!
Rasionalnye: Eh.. jangan tuduh-tuduh.. aku ni kesian kat anak/bini aku okeh. So, kita tak bleh tuduh dewang la dei..

3. Ala-ala bukan Islam
Hat ni cukup berlambak kat Kedah...wakakaka... hatta di negeri berdekatan dengan Siam memang ramai manusia spesis ini. Lebih memudahkan lagi keje depa kalau depa ni ada kacukan belah sana.. so orang pon tak baper nak check. Perkara ni pernah aku citer dalam entry aku last year..hehe.. sempena bulan posa gak... So, orang macam ni bila time bulan posa, pakat suma jadi orang Siam..
"Saya Siam..."
Banyak la hang punya Siam..orang Siam nak beli pon malu time bulan posa ni, hang tau tak! Depa lebih suka pi Bazar Ramadhan sebab banyak pilihan. Setakat nasi lemak atau nasi berlauk biasa ni apa yang bestnyer.. dah biasa sangat.. lebih baik tunggu Bazar Ramadhan koi 3 sat gi. Ni baru pukul 11, tadi dah breakfast dah.. hoho.. Siam kah itew?
Rasionalnye: Orang tak baper nak tanya dah.. hehehe

4. Ala-ala kulit H1N1
Hat ni memang spesis H1N1 dah. Sebab ko tengok dia macam mana pun, muka dia pasti wat bodo aje.. kekeke.. maksudnye dah biasa la buat keje ni tiap-tiap tahun dan aku harap takde le tetap dan berpencen nanti.. Aiyoo.. insap-insap la cik oitttt... kok ye pon tak menahan, ko pi la beli megi masak kat rumah.. Ni posa malas, masak pon malas.. apa yang ko rajin? Makan je la kan.. melantak tak benti..pehtu dapat penyakit macam-macam, pehtu sahih nak salahkan takdir...
"Dah takdir..."
Huhu.. sangat sengal ini orang!
Rasionalnye: Orang lain tak yah nyebok dah.. Ayat cliche yang biasa depa ni guna..."Aku ni hebat tau! Bulan poser, aku tak poser.. korang apa sebok-sebok.. kubur masing-masing..ko pi jaga kubur ko ok!"
Hek eleh..macam la bila ko mati ko boleh tanam diri ko sendiri.. apa la lu mamat!!!

5. Eh, ada lagi ke stail lain? Hehehe.. aku pon tatau la.. setakat ni pesen ni aje yang aku jumpa. Maybe korang ada terjumpa stail lain jugak... Ekekeke..

Eehhhh..nanti jap, ada lagi satu style. Dewang pakai balaci a.k.a orang suruhan.. wakakkaa..dan orang suruhan ni sahih la agamanye berbeza. Wajib dah orang tak mintak IC. Dan biasanye orang pompuan yang suruh orang berlainan agama ni beli....eekekekek... orang pompuan cuti pon tau malu nak beli.. sebab macam kes aku dulu..aku jadi malu nak beli sebab ramai lelaki hurung kedai tu dari orang pompuan..eh.. sapa polak yang cuti-cuti Malaysia ni? Huhuhu

Tapi seperti biasa, tak baik kita nak ngata kat orang..wakakkakaa.. mana la tau ek, dewang ni betul-betul sakit pewot tahap derita tak sudah.. so tak bleh la nak salahkan dewang. Kot-kot kalau dewang tak makan, terus mati. So, kena lah makan kan..kan..kan.. huhu.. Mana la nak pi tau, dewang tolong beli kat orang rumah/ anak-anak depa kaaa..(ni macam aku bilang dalam entry last year)Keh keh keh.. I smell something fishy... stinky!

No comments:

God Bless Us!

Daisypath Anniversary Years Ticker
Related Posts with Thumbnails