Thursday, August 13, 2009

Di mana ada gula di situ ada semut...

Pernah ke terdengar proverbs di atas? Tak pernah? Mungkin? Pernah? Ada aku kesah? Aku nak citer pasal semut and gula plak kali ni sebab aritu sedang kitaorang dok mengulaq kat library, maka terkeluar citer2 sensasi di skola..haha.. bab menggosip di masa lapang sambil merait (ada paham ke merait? tanda daaa) kertas peksa, kitaorang pon sembang menyembang..

Gue: A, kita ni kalau takde luit orang tak pandang noh...
A : Hmmm..btoi tu, U... sebab...minta maaf la A nak kata.. dulu masa U pakai kete W*** kan, takde orang nak baper kawan ngan U.. Tapi sekarang ni, depa nak sembang ngan U plak..
Gue: Ye ke.. apsal aku tak pasan ek..wakakka.. tapi memang betoi la jugak sbb dulu kan kete aku macam masuk site, huduh pait.. lubang sana-sini...cat pun terkeluaq habis..kete seken hen la kata...Jangan kata pasal kete aku, even kete laki aku yang nak terbarai pon depa kata gak..
A: Sungguh ka?
Gue: Btoi... aku dapat report dari si KS. Time tu aku baru dok skola ni.. kete aku masuk workshop.. maklumle dah uzur.. sayang plak nak jual masa tu, sebab dah habis bayar kan.. tapi tu la..keje dok kuar masuk worksyop aje.. akak aku siap geli nak naik kete aku..katanye jatuh standard kalau naik kete aku.. Pehtu kat skola ni, depa siap kata..Aik....kata laki eksekutip...tapi kete buruk.. siot btoi.. aku susah keer..senang keeeer.. bukan duit mak pak depa aku mintak..duit aku gak..
A: Ish ish..apsal plak huby u pun depa nak kesah ek..
Gue: Laki I ensem..wakakakakaka..malas je nak story kat depa.. huby I bukan minat kete2 ni..dia minat motot aje.. habis duit kat motot..tensi aku...lagipun dah kita ni bukan mampu nak pakai kete dua.. mahai ooo.. sejibik suda.. janji lepas balik Melaka... hehehe.. (tapi sejibik kete tu macam bayo dua jibik gak..wakakaka..tamo kalah..)
A: Tul la U, kita ni bila susah jangan habaq kat orang kita susah.. nanti orang-orang tertentu akan perlekeh kita, pehtu depa akan kata macam2 and buat spekulasi pun macam-macam..
Gue: Bennnerrrr... kita sembang hat best-best ja dengan depa.. hat tak best ni kita simpan dalam locker..ekekkeke...
A: Yes, you are right. Tu pasal la ada pepatah...di mana ada gula, di situ ada semut. Bila kita senang kan Syah, semua orang akan berkawan ngan kita..
Gue: Btoi tu.. dulu ada sowang manusia siap conteng kete aku pakai marker pen..tapi hat boleh padam laa..
A: Ya kaa..Sapa dia?
Gue: MN la dei.. boipren hang..wakakakkaa.. dia tulis..."Kereta untuk dijual" Even masa kat skola lama pon depa wat macam tu.. tapi tak tulis laa..depa just letak tong minyak kosong atas bumbung kete aku. Aku tensen tol.. sedey aku.. apa hina sangat ke kete aku ni..aku dok gelak la depan depa.. naik kete masa balik..aku nangis.. aku bernekad..akan kumpul luit... beli kete len..so depa tak bleh permain kat aku dah.. Even tak ngajo kelas bocer tusyen pong, aku boleh beli kete len... haaaa... padan muka aku sama..wakakkaa...Lepas aku beli kete ni, depa tak kaco dah.. kureng asam... ingat aku ni gelak2 tak benti aku takde hati untuk bersedey kah? Dajei suci sungguh depa nih..Laki aku siap nak mai skola jumpaq depa..aku tak bagi.. sat gi kecoh plak..Kuang ajo..macam budak2 pangai..
A: Ish ish ish... teruk no.. tak pe Syah, you dah buktikan, you can do it..
Gue: Tapi tencen la beb.. kena bayo kete plak..dulu tak gaduh bayaq dah..hahahaha
A: Takpe... A dulu kan... (dia story citer dia..tak bleh habaq sini..rahsia) So.. betoi kan Syah..
Gue:Yes.. where got sugar... there got ants... hahahah (ayat ni aku translate ikut suka aku naa)
N: Weh..hangpa tamo balik dah kaa.. awat suka sangat dok kat skola nih? Dah koi baper ni..I nak kunci lib.
Gue and A: Jom....kalo bab menggosip memang tak sedaqkediri..wakakkakaka...

So, adakah korang bersetuju dengan criter-criti tadi? Hmm...atau korang pernah kenakah seperti yang aku kena? Sekang ni tengah kumpul luit nak beli MPV hat Merc plak..wakakkaa... acah aje.. sampai pencen blom tentu dapat pakai Merc nye brand... Barbus mungkin...hahaha.. Melampau toi!

No comments:

God Bless Us!

Daisypath Anniversary Years Ticker
Related Posts with Thumbnails