Saturday, March 22, 2008

Skali aku kena tagged daaaa...


What the fcuk? Aku kena tag? Menatang apa tag ni... ooo... lepas aku p blog budak nih--yang mengetag aku nih, baru aku paham apa itu tag. Aku kena list down apa menda dalam handbag/wallet/purse aku nih.. Waduh..pastu kena tag orang lain plak.. huhu. Macam bes je game ni kan walaupun aku rasa macam sengal gak.. wakakkakakaa.. takpe le.. aku layan je lar.. sat g nangis hentak kaki polak.. So guys, this is the first time in history, I reveal all the secrets inside my magic doraemon bag. Nasib baik aku dah tuko pakai handbag lagi kecik, kalau aku pakai handbag lagi satu tu, jenuh aku list down barang-barang yang ada.. maklum le, lagi besor beg, lagi manyak barang aku bubuh. Wakakakka..

P/S : Aku nak tag ko balik leh tak soguy? hehe

This is the picture of what's inside my CD handbag.


  • Of course my Anna Sui's ladies purse.
  • 1 Reliv namecard holder
  • 1 coin purse (hadiah from my friend, Kak Di)
  • 1 Shell Ferrari toy car (masa kat Souq, Naufal suruh aku jaga)
  • 2 Stabilo coloured pens
  • 2 lipliners (1 Maybelline and 1 Silky Girl)
  • 2 lipsticks (1 Maybelline and 1 Revlon--hadiah from Arrpek)
  • 1 Maybelline compact powder
  • 1 MAC pigment colour powder--hadiah from Intan (aku bubuh kat mata as eyeshadow lah)
  • 1 plastic of duit yuran anak2 murid aku... tak serah kat opis lagi nih.
  • 2 lapel pin of Reliv sbb aku jadi director hari tu..hehe
  • dan jugak sehelai kertas yang tertulis nama anak2 murid aku yang buat bising masa cikgu takde. hehe
Ni plak things inside my purse.


somel kan purse aku nih..


Kertas-kertas yang menyesakkan ruang purse aku such as ATM slips, bils, receipts


Kad-kad penting dalam Malaysia. Without them, you can go to jail easily laaa..
  • Mykid -Salman and Naufal's
  • Kad Akuan Nikah - kalo takde kena tangkap basah...hehe
  • Lesen
  • Mykad - kalo ilang aku jadi pendatang haram plak
  • Kad ATM and Kad Kredit yang banyak menyusahkan aku...

Benda-benda lain yang ada...
  • Kad matrik OUM aku
  • Kad darah Salman Uqail yang mengesahkan jenis darah dia sama ngan aku B+
  • Kad surah Yassin -- aku beli dengan orang tua yang dok tepi jalan
  • Badge 25 tahun kemerdekaan Singapore.. aku simpan sejak Hari Kemerdekaan Singapore yang ke 25 iaitu pada tahun 1990 - ketika aku berumur 12 tahun. Sekarang 2008. Cuba teka usia saya.. kekekkee..aku memang sayang ngan badge ni sbb dah lama dah aku simpan, just imagine, bila kita pusing ke atas, imej lain akan terkeluar... One people, One nation, One Singapore...Everytime aku tuko purse.. I will never leave this behind. Aku ni sentimental agaknye...suka bebenor simpan menda antik.

Kad-kad keahlian... hehe..betapa shoppoholicnye aku nih.


Gambar-gambar dalam purse aku nih...
  • Gambar parents aku
  • Hubby aku.. amboi sampai 3
  • Gambo aku pon ada daaa.. ni hadiah dari one of my peserta masa kursus.. dia snap gambar aku then terus print out and gave it to me.
  • Gambo anak2 murid aku... skali lupa nak bagi balik daa... kekekek

Duit-duit kertas yang tinggal dalam purse aku. Hopefully selamat sampai hingga ke hari gaji.. kekekke.. kalau tak, aku convert duit Sing dollar tuh.


Saki baki duit syiling yang tinggal... leh la pekena teh tarik segelas dua lagi.. huuhuh


Ni plak benda yang aku paling tak sangka ada dalam purse aku nih.. korang teka apa dia.. memula aku hengatkan cicak kobin terperangkap.. ghupanya... ghupanye... rubberband aje.. sengal aku nih.. ntah mana datang itu getah la deiiii..

So, dengan ini tamatlah sudah pembongkaran handbag aku pada kali ni. Apapong macih sbb sudi tag aku, lengkali tak yah la tag dah.. penat ooo mau bukak satu-satu.. huhu

Sekarang ni aku kena tag orang lain plak.. sapa ye aku nak tag nih.. Sapa2 yang kena tu, jangan le marah.. aku hanya menyambung tugas mengetag orang lain plak.. hehhe
Orang-orang yang bertuah itu adalahh..jeng jeng jeng..
  1. darling aku (jom kita tengok apa ada..)
  2. alang (tingin aku nengok apa ada dlm beg ko tu)
  3. arrpek (ni satu lagi.. mesti bersawang giler)
  4. intan (mintak2 la ko punye internet dah ok.. hehe)
  5. liyana.. (oit..bukak jangan tak bukak wehhh)
  6. azlan ali (aku tatau nak tag sapa dah..ko buat eh)
Ok u alls.. selamat menyelongkar dan menyerbu korangnye properties.. heheh (gelak jahat nih)

2 comments:

Sahalfikri said...

banyak tul barang.. tp x heranla kan.. pompuan :)

Ticer Syah said...

ejejeje... jgn la ko nyeles.. ahaks.. seb bek tak jumpa lipas mati dalam tuh.. muhahahhahaha

God Bless Us!

Daisypath Anniversary Years Ticker
Related Posts with Thumbnails