Thursday, January 31, 2013

Kuih Kapit punye hal!




That day we did comprehension questions.. so, we read about the preparation for Chinese New Year, what the Chinese usually do, their traditional food etc. Then one of the students asked me..

"Ticer.. kuih kapit tu apa?"
"Some kind of food, crispy got corak-corak on top, dan kuih tu dilipat sampai jadi triangle"

The faces of the kids were like.. (-_-!)
Tanda tak faham.. so I drew on the board.. masih blur.. (or my lukisan was like sampah..akkakakka)
And at last, I made a promise..

"OK, tomorrow I bring one and semua orang can rasa..."
"Yeahhh kuih kapit!!!!"

And that evening, I got fever and flu dan dapat MC the next day.. I forgot about everything until I came back to school the next day....

"Ticer... ticer lupa janji.."
"What janji?"
"Kuih kapiiittttt.. Ticer janji nak bagi kami kuih kapit... hari ni tak dak kelas BI pula..."

Terus tarik muka..

And I made promise again...

"Oh.. takpe... tomorrow I bring lah.."
"Yeayyyy..."

Balik rumah, I searched to some of the kedai yang normally jual these traditional kuih and sadly I couldn't find any. So, balik rumah je lar.. with other kuih and nasiblah ada sebotol Fruit Plus Mango jugak.. huhu..

The next day, pagi-pagi lagi dah tuntut janji..

"Ticer.. bawak dak kuih?"
"Ticer tak jumpa pon.. tapi I brought some sweets..nanti boleh makan sama-sama after class."
"Kenapa ticer tak cari kat Pekan Rabu.. "
"Amboi..dekat betoi Pekan Rabu.."

Pitam okeh..

Bila dah bagi depa the sweets ingatkan takpe dah.. ada jugak bunyi..

"Tak kira ticer.. minggu depan nak kuih kapit jugakkkkk"

P.U.N.G.G.A.H!

So, for those yang belum berkenalan dengan kuih kapit.. ambik gambau bawah ni aku persembahkan.. kakakkaa..


Nah.. amek ni.. boleh cari dikedai berhampiran...

Sekian.. toce..

Credit picture to : MyMalayBooks












No comments:

God Bless Us!

Daisypath Anniversary Years Ticker
Related Posts with Thumbnails