Tuesday, April 3, 2012

Lesen Terbang kahh???

Kadang-kadang bila kita sedang memandu, pasti kita terserempak dengan 1001 kerenah pemandu dan cara pemanduan mereka ye dak. Kadangkala boleh hangen kita dibuatnya. Kalau time kita tak busy dan tak rushing takpelah jugak. Ini time kita nak rushing, time tu la ada je pemandu lesen terbang dok depan kita terhegeh-hegeh bawak kereta. Adehhh.. Belum lagi hat bawak moto tapi bajet macam bawak lori okeh..

So, kelmarin masa nak pergi hantar foodies to kiddies, terjumpa la dua orang hamba Allah yang bawak kenderaan macam.. tootttttttttttt...

Lori nih... Eeee..geram okeh. Bawak hanya 20km sejam. Apakahhhh.. slow mo gilerrrr.. Ini jalan dua line. Dah slow tu dok la tepi. Ini dak.. dia rasa macam bawak 200km sejam kottttt.. Adeh.. boleh hangen uols..

Yang ni bukan kereta depan ni.. tapi LORI ITUUU... yang dok tengah-tengah jalan. Beribu-ribu saat nak tunggu dia masuk parking okeh. Kejap masuk, sat gi keluar, pehtu masuk plak.. adeh.. amek side pon tak kena. Dah la mengakibat jem yang beberapa ratus meter sahaja..kakaka.. Sabo je lar..

Jadi, kita bila jadi driver ni, kena ingat orang lain sama ye. Jangan bawak 20kmj tapi duduk lorong laju sebab rasa bawak 200kmj. Ini boleh mendatangkan amarah. Then, kalau nak park tu, pastikan korang reti cara nak amek side dengan betul. Ini kalau arwah Baba aku ada ni, dah lama dia buat tazkirah percuma dalam kereta. Kakakka.. Oh ye.. arwah Baba aku suka tazkirah dekat pemandu yang tidak berhemah.. yang kita tensi, orang dalam kereta yang dengar..bukan pemandu sengal tu.. kakakkaa.. Oh.. how I miss my late father.. huhu

Katakan tidak kepada lesen terbang!

Sekian, popet2 hari ni.. kihhh

No comments:

God Bless Us!

Daisypath Anniversary Years Ticker
Related Posts with Thumbnails