Wednesday, October 19, 2011

Minggu Pecah Pala lagi!

Pulun u olss..

Adoi.. tadi dah tulis separuh pasal minggu exam ni.. sekali entah macam mana terdelete pulak. Sungguh mencabar keimanan daku di tengah malam buto nih..

Okay, saya cuba karang kembali.. Cisss..

Minggu ini merupakan minggu peperiksaan akhir untuk semua sekolah di Negeri Kedah.. tak tau plak negeri lain bila kan.. So, bertungkus lumus la kekanak riang ni menjawab soalan. Tapi my Year 3 students macam boleh bergembira pula bila jawab exam. Sampaikan cikgu yang jaga tu pening..

"Syah.. anak murid Syah jawab paper BI tadi 15 minit aje.. "

Haa.. mula saya nak hangen kan. Maklum le.. kalau 15 minit tu bukan jawab namanya.. itu main tikam-tikam. Kalau tikam kena takpe gak.. ini tikam tak kena. Eh.. aku tikam ngan pensel baru tau.. haa.. Memang tepat jangkaan saya.. bila saya cek Paper 1 tadi.. ada 7 orang yang tidak habis menjawab soalan. Dalam erti kata lain.. ada yang tertinggal dua soalan.. paling dasat satu muka surat dibiarkan tiada jawapan. Memang nak kena la jawabnye kan.

So, untuk esok, haruslah diberikan syarahan dan ceramah percuma di samping hadiah sampingan buat mereka yang tidak menjawab soalan dengan sempurna. Geram sungguh la kita ni kan. Buat revision bagai nak rak. Photostate dah nak dekat setengah buku. Kalau ini lah hasilnya.. memang sakit hati. Dah la sekarang ni tak boleh stress-stress.. ada yang my blood go upstairs karang.. sapo nak jawab tu.. Adoi la kekanak riang..

Tomorrow is the last day.. jadi leh la yoya-yoya kan. Except budak Year 5, yang kena mula belajar silibus Year 6. Hehu.. sebagai bekalan untuk mereka ke tahun 6 next year. Kehkehkeh.. Padan muko.. kakakka (Padan muko cikgu gak..akkaka)

Minggu depan pula time to mark paper dengan penuh semangat ketandaan.. akkakak

Sekian, samat berhujung minggu.. kehkehkeh..

No comments:

God Bless Us!

Daisypath Anniversary Years Ticker
Related Posts with Thumbnails