Friday, September 23, 2011

Caras oh caras

Gambar pinjam dari Google

Biasa dengar perkataan caras? Oh.. kuih karas pernah pula? Sebab kalau dalam BI, bunyi /k/ yu datang dari huruf 'C' kan... Ceh.. takpelah.. hari ni kita story pasal caras mencaras ni. Saya pun dah biasa kena caras dengan orang. Bila dah kena... memang la kita geram kan. Sebab kita rasa kita buat OK dah.. tetiba dapat kat orang lain pula pujian melangit itu. Oh.. sungguh tidak adil. Tapi kita kena la sabar.. Kalau tak sabar.. dah lama kita sedekahkan penumbuk kat tukang caras itu.

Mulia ke perbuatan mencaras orang ni? Oh.. tahu pula tidak mulia.. Tapi masih lakukan juga.. Motip? Oh.. nak sara keluarga.. apa kau fikir kau seorang aje ada keluarga.. Orang lain tidak perlu sara kah? Atau nak sara kemewahan kau yang terlampau-lampau tuh? Hehu..

Ye lah.. kalau tak caras orang.. soru kita terlepas ye dak? Kalau terlepas.. sapa nak bayar kitanya expenses yang terlampau-lampau every month tuh? Ya lorrr.. nak wat macam mana.. rezeki kita ye dok?

Kot ye pon rezeki kita, hengat-hengat lah orang yang dah kita caras tu. Sejak proses pencarasan berlaku, adakah kita senang hati? Adakah kita boleh tidor dengan mata tertutup? Oh.. boleh? Eh.. memang hitam la hati kita ni. Dah caras orang tak rasa apa ye.. Agaknya dah biasa buat la kot.. Hampagassss

Kepada Persatuan Pencaras-Pencaras Malaysia.. Ingat la ye.. Hari ni kita caras orang.. tapi tak semestinya lain kali orang caras kita.. Tapi kita kena ingat.. kita ada anak cucu jugak.. keturunan kita pun berjela-jela lagi.. Kot-kot tak kena kat kita.. kena kat anak cucu kita ye. Jangan lupa iteeewww..

Arrrgghh.. panas panas.. haish.. nak pi caras aiskrim lah.. Sedap pula makan aiskrim yang kita caras dari orang.. akakakkaka

Moral of the story:
Hidup kena la sederhana.. Kalau mampu buat cara mampu.. kalau tak mampu, agak-agaklah nak hidup. Ni tak.. dok pandang lekeh kat orang yang hidup seadanya nih...(Ye.. kita ingat lagi masa kita susah.. awak kata kat kita) dan jangan mendabik dada bila kita dok atas tu you alls.. sebab dah jatuh tergedebuk kat bawah ni, kita pun pening lalat.. so jalan mudah ialah caras orang.. tak kira la sedara sendiri.. janji leh terus hidup mewah uolss..

Buat kaki caras.. Berhenti jadi manusia la pencaras oi.. apa molianya jadi pencaras neh? Hakhakhaktuuuiiihhhh lagi dok ada..

Sekian, biter emo hari ini.

No comments:

God Bless Us!

Daisypath Anniversary Years Ticker
Related Posts with Thumbnails