Thursday, June 9, 2011

Berjuntai!

Seperti yang dimaklumkan dalam entry sebelum ni, kebanyakkan tempat bermula dari Sungai Buloh sehingga ke Penang hujan saja. Sejuk jugalah. Tapi terpaksa memandu dengan kadar yang perlahan.

Slow-Mo walaupun 4 lane!

Apa yang menarik perhatian sepanjang perjalanan ialah perkataan Bestari Jaya. Oh.. nama baru untuk Batang Berjuntai sebab ada nama tu dalam kurungan. Kuikuikui.

Sebenarnya dah lama dok perhatikan nama Batang Berjuntai ni. Rasa macam kelakar pun ada. Ada batang kemudian ada pula berjuntai-juntai. Kalau orang otak tak baper suci dan segar macam saya ni, memang la gelak guling-guling. Kuikuikui. Tapi saya yakin hanya saya aje yang berotak demikian. Orang lain suma baik.. Jangan tiru saya okeh.. Kuikuikui.. Kreatif la kata.. :p

Saya pun yakin, pihak berwajib yang nak tukar nama Batang Berjuntai ni pun mesti pening kepala nak pikir letak nama apa yang sesuai dan tiada unsur-unsur lusah. Takkan nak bubuh Juntaian Batang atau Berbatang Juntai pulak.. Batang dan Juntai memang tak boleh blah. Harus ubah ke nama yang lain terus. Kaakakak

Maka mereka mengambil keputusan untuk ubahkan nama menjadi Bestari Jaya. Haaa.. barulah intelek bunyinye. Kuikuikui. Takde lah orang macam saya ni dok pikir hat lain setiap kali lalu kat Batang Berjuntai ni..eh.. Bestari Jaya ni. Nampak macam orang cerdik aje duduk kawasan ni kan.

Dan saya pun bila dok perati signboard Bestari Jaya banyak kali, teruslah teringin nak snap gambar. Tapi bila dah dekat dengan dia punye exit..


Lerrr.. yang ni tak sempat tukar lagi.. Dok lagi berjuntai batangnye.. Ceh!

Info: Penjenamaan semula Batang Berjuntai ke Bestari Jaya telah berkuatkuasa mulai 2007!

No comments:

God Bless Us!

Daisypath Anniversary Years Ticker
Related Posts with Thumbnails