Wednesday, April 6, 2011

Bila kau cakap macam tu, aku rasa macam nak gelak guling-guling

Beberapa hari lepas, saya terjumpa seorang hamba Allah ni. Tetiba aje dia baik dengan saya tahun ni. Tak tau kenapa. Taun lepas saya bagi dia satu smack down diatas ketidakpuasan hati saya terhadap dia. Oleh itu dia sentap, dan bila dia sentap, pandai lak dia kaber line dia elok-elok dan buat saya ni look like an asshole. Pandai ye kamu konar baring citer kamu tu. Itu citer last year.. tak mau saya kenang sebab memang memeritkan. Bagi saya, orang macam dia ni memang tak boleh buat kawan. Tapi apakan daya. Saya ni bukan jenis simpan marah lama-lama. Walaupun boleh bersembang dengan dia, tidak bermakna saya terima dia sepenuh hati. Hoh! Pirrah lu!

Bila bertemu kembali dengan si hamba Allah ni, terus dia kata..

"I rasa taun ni you mesti dapat **C." Tetiba aje..

Hek eleh..apahal lak ko sebuk-sebuk sapa nak dapat **C taun ni. Aku dok skolah ni bertahun-tahun, tak penah aku tertanya-tanya sapa dapat **C lah. Kecuali last year aje tak baper nak puas hati. Sebab, ada la sebab-sebabnye.

Tapi saya tetap melayan dengan menjawab..

"Mesti punye lah.."

Dan sebenarnya hati saya ingin menambah begini..

"Mesti punyalah, sebab tahun ni aku saja datang lewat ke sekolah sebab last year punye orang dapat **C dia datang sekolah lewat dengan alasan anak lewat, lepas tu boleh pulak kalau masa ada assignment menggunung, datang lewat jugak, lepas tu mengaku boleh buat itu ini, tapi orang lain sengsara, bila minta tolong orang lain, tapi kredit kat dia seorang.. dan bla bla bla.."

Tapi malas nak memanjangkan bicara. Nak-nak bila dia pernah melabel saya hipokrita. What The Padiii.. Dan saya terus blah dengan hati yang bungkam.

Hati saya tersayat pilu lagi. Dunia ini kadang-kadang memang tidak adil. Bagi saya **C itu memang lah rezeki. Tapi kalau dah cara yang mendapatkannya itu tidak baper nak clear, saya rasa..hrmmm.. entahlah..

Dan paling penting.. putar alam punya orang memang not my taste lah. Sebabnya apabila dia meminta saya untuk merahsiakan cerita dia, saya tidak pun sampaikan kepada sesiapa. Tapi bila dia? Oh.. WTPadiii..

Kalau betullah tahun ini rezeki saya nak menjulang **C. Saya rasa itu hanya untuk memujuk hati saya yang luka parah taun lepas. Tak perlulah.. hati saya tetap kekal begitu. Jangan harap saya sudah memaafkan korang. Ye...korang-korang yang terlibat dalam ini cerita.. hohoho

Dan saya hairan, kenapa after a year baru hati saya terbuka nak share cerita ini?

Oh senang.. saya bosan bila dimomokkan dengan citer **C setiap kali bertembung dengan dia. Saya bosan bila dia puji saya melambung-lambung.. weh..aku tak makan la pujian ko tuh... sebab saya tau, ada udang sebalik mee di sebalik pujian dia tu. Hoh!

Lagipun, emosi saya tak baper stabil angkara Red Flag, maka terpostlah kisah ini.

Jangan marah haa..(gaya adik Chombi)

2 comments:

Ah Win said...

ha...aku rasa mcm penah dgr ini cerita...cerita org yg jaki sama kamu...lalu potong stim dgn melepak di bilik media kamu di PSS..ade kah itu yg dimaksudkan?

kalao iya...maka kompom,,beliau adalah muka tembok cina terhebat!
juga ular anaconda plg powerrr

Ticer Syah said...

power giler maaa.. musim red flag adalah musim paling membahaya utk orang carik pasal..akkakakkaka.. terus glamer tak pasal2..akkakak

God Bless Us!

Daisypath Anniversary Years Ticker
Related Posts with Thumbnails