Wednesday, March 30, 2011

Telcopost..oh Telcopost

Ini adalah tempat dia.

Hari ni teruja nak pergi ke Telcopost Jitra to pick my parcel. Dah seminggu rasanya parcel saya terdampar di Telcopost. Bukannya apa, hari tu orang mereka juga yang bagi direction yang salah. Dan sepanjang minggu lepas saya busy with meetings and lots of other things la. Jadi kena KIV nak buat rondaan kat situ.

Just imagine, last week dia kata opis mereka terletak di antara AMBANK dan AL-IKHSAN dekat dengan Aneka. So, kita pon pergilah. I spend around 30 minutes..ok.. nampak tipu.. I spent around 15 minutes dok tercangok macam orang bodo kat area Ambank and Al-Ikhsan sambil kepala dok tengok atas baca signboard. Macam orang retard pon ada bila kepala dok terdongak-dongak kat atas. Hoh!

Masa Sunday kot, dia bagi direction lagi. Bila pergi the next day. TUTUP! WTF

Lerr.. kalau dah tau ko nak tutup, apsal ko tak cakap awal-awal masa call aku kan..Katanya akan dibuka on the 30th.. serius WTF.

Jadi hari ini, pergilah dengan mood yang sungguh baik. Bila aje saya sampai, dalam jam hampir 4 petang, I can see that one of the worker sedang sibuk makan... takpe la.. lapar la tu. Hujan-hujan memang lapar. Then, terus la ambil barang. So, I decided to ask her la kan. I tanya camni..

"Kenapa tak pos kat rumah ye.."

Suddenly that lady terus jawab a bit kasar I might say..

"Kalau kak nak komplen, kak pi komplen kat depa..kami tak tau apa..bla..bla..bla.."

I was like terkedu and surprised a bit.. eh.. since when aku komplen kan..adakah korang baca ayat pertanyaan aku tu sebagai komplen? Komplen ke tu? KOMPLEN KEEEE????

Terus la darah menyirap dan balas....

"Eh, I'm not complaining. Saya tanya kenapa tak hantar terus ke rumah.."

Lepas tu baru nak cakap elok-elok dan lembut nada suara lepas aku dah membebel sikit.. Lalu aku sambung lagi..

"Biasa I guna Fed-Ex, kalau I takde rumah, mereka akan tinggalkan notes. Ni notes apa pon takde.. kenapa.." nada kita pon meninggi la kan...

Haish..nak spiking London baru nak cakap elok ka?

WTF..

Then, the other lady yang dok makan penuh perasaan tu, tolong backing the friend la kan. Saying this and that, all the bullshits that make me want to take a shower.....

Tu belum lagi part aku sembur bab bagi direction salah..celaka sungguh...kenapalah aku tak teringat nak sembur mereka part dewang bagi direction silap....bingai sungguh..

So, my point is.. if you don't know the difference (ke different) between ASKING and COMPLAINING.. I would like to suggest that you look into the dictionary and read and UNDERSTAND the DEFINITION of these words..

Ok, now baru lah I really complain.. okeh!

5 comments:

mizayusof said...

adoi. sama jugak dengan skynet yang hampeh tu. berbulan barang miza depa tak mai hantar. ni esok baru nak tepon tanya khabar. geram pulak rasanya.

Ticer Syah said...

ait.. kami rasa mereka kebas dah tu.. kesian kat u.. kot mana pon. kalau dah keje kat situ..buatlah sehabis baik.. ni buat keje cam tak ikhlas..mementang la dah nak tutup, buat perangai camtu lak..cisss

Ah Win said...

tu la dia trend org melayu.
cina meniaga, dia pun ikut nak meniaga..tp servis seperti sampah dan sarap

Ateh said...

kakakaka...dia hangen sbb ko dtg tgh makan kot.....

Ticer Syah said...

awin:
kan.. kastemer sebis wajib zero..hoh..dah la time tu sejuk.. sesuai utk tido tau..tganggu operasi titon ku..kakaka

apek:
aku ghase lerr..akkaka

God Bless Us!

Daisypath Anniversary Years Ticker
Related Posts with Thumbnails