Saturday, November 13, 2010

Terpergi ke Medan - Part 1

Sebulan yang lalu, sedang aku melayari internet, encik Hubby call dan memberitahu tentang urusan kerja yang harus beliau laksanakan di sana. So, encik Hubby minta tolong tengok-tengokkan tambang murah melalui internet. Ok, dengan gumbiranya aku menghulurkan tangan meringankan beban. Kakakaka.. Ntah macam mana.. bila menempah tiket, terus aje terberani mati tertekan butang untuk menempah tiket untuk diri sendiri..sebab tergezut tengok tiket murah..chewahhh... (padahal memang nak itot pon kan kan kan.. hampeh ko Syah!)

Oleh kerana main belasah aje pergi, time tu tak tengok dah passport ke haper.. So, masa check in barang kat Penang, maka terjadilah masalah negara.... Laki gue punya paspot ada lagi 4 months nak pisan, so tak ble pegi la.. Jadi, hanya aku dan budak Mahatir ni aje yang pegi dulu. Laling terus aje la beli tiket kol 6 petang, so, dia langsung ke kantor imigeresen Penang mau bikin paspotnya.. (apakah..tertaip Indo plak..akkakak). Sampai ke Polonia, terusan aja naiki taksi.. gue sangat bersukur karena mendapat pak supir yang baek bangat... so, dapat la hotel yang superb dengan 50% off.. yeebaaa... syoknye.. Bila dah check-in, terus letak bag and operasi jalan-jalan cari pasal... akkaka

Tempat pertama pergi -- depan otel, mau ambil becakkk... dok deal penuh perasaan..ok.. tukang bawa becak tu setuju dengan rege 80k RP untuk round sampai kol 6 petang..

Ni la Mahatir -- sebelah tu berbaju corak bull-eye tu -- pak supir..kuikuikui

Time tu baru kol 11 pagi..ceh.. So, apa lagi.. makan la dulu... dari pagi tak makan apa lor..kalut ngan insiden sengal kat Penang..huahuahua..sedey tingat lakiku.. uhuhu..

Bila tengok makanan, terus ilang tensi...kakakak..pilih2.. siap tapau Murtabak Mesir bawak lik bilik... huhu.. dah 2 taun tak makan itu murtabak.. enak bangat....

Lepas makan, terusan aja ke Toko Telekung.. hoho.. tak pegi pon Pasar Ikan.. phobia sket sebab situ ramai perampok kata si Raymond. Kena ada encik somi baru buleh pegi. On the way nak ke kedai jual telekung tu, ada polak geng-geng tunjuk perasaan wat demo kat situ..adoi.. kecut pwot aku..sat gi ada lak orang baling gas pemedih mato.. jenuh.. huwaaaa...cian aku..

Dok reciting -- Nyah Obama! Usir Obama! Obama Dajjal.. hohoho..dasat...tapi yang ni tak baper nak ekstrim sebab geng Muslimah je nih.. terkawal la jugak. Tapi still kecot pewot okeh..

Lepas dah membeli terus aje belah ke tempat lain..kakka.. Pergi ke Istana Maimoon. Tak sempat pon naik kat atas tu, ada pergaduhan kat tepi Istana..adoi la..apa la malang nasib aku ni. Nak amek gambo tak brani, sat gi kena hampok nyesal lak kang.. so, aku terus aja mengeraskan diri kat tepi meja orang jual barang tuh.. hohoho.. doa punya la banyak aku baca..siap lintang pukang.. maklumle depa gaduh spesis ekstrim, siap baling batu and kejor mamat naik moto tu dengan batu.. riot seh..
Yang ni la Istana Maimoon. Time ni dah aman sket compare to just now..adoi..very scary the movie..kakakka

Apa lagi.. bersambung la ke Part 2.. tengok la bila aku pree aku update la ye.. Leceh la laptop ni..asek wat hal aje.. sikit-sikit nak shutdown..hoh!

Ok.. c ya in Part 2..kehkehkeh

No comments:

God Bless Us!

Daisypath Anniversary Years Ticker
Related Posts with Thumbnails