Wednesday, November 24, 2010

A day before C-day!

A day before C-day, kena pergi ke OUM untuk ambil robe dan lain-lain yang sewaktu dengannya. Antaranya ialah kad pintar. Kad pintar ni bertujuan untuk memanggil nama kita semasa kita berada di atas pentas. So, tak perlulah pengacara menyebut nama secara manual. Canggih seh. Dan sebenarnya tiada latihan yang diberikan untuk naik dan turun pentas, sebaliknya cara untuk naik dan turun pentas telah dimuat turun dalam bentuk video untuk kita praktis sendiri secara maya di rumah. So, bila sampai sana aje terus pandai naik dan turun pentas.. hehehe..

Sebelum nak ke OUM, kena la pulak pastikan bahawa kita membawa slip ini, semuanya kena download daripada website khas untuk konvokesyen. Jadi, kalau kita punya bayaran tak jelas, atau borang pinjaman tak hantar lagi atau tidak lengkap, maka segalanya akan diperincikan di sini. Kalau dapat tanda lulus bersyarat, maknanya ada problem la tu kat kita punya graduation..hasilnya, transkrip akan ditahan...


Ini bentuk slip yang kita kena download.. siap ada peta okey, jadi kita takkan sesat. Err..sesat juga sebenarnya sebab tau-tau je la kan.. KL.. hoh!


Yang ni masa nak ambil kad pintar. Fungsi kad pintar pun dah diterangkan dengan penuh perasaan di perenggan atas. Sila bawa kursor anda di atas kembali untuk mengetahui fungsi kad pintar..kehkehkeh..


Ini la dia kad pintar, sangat simple tapi berguna. Nama kita dipanggil mengikut susunan abjad, kecualilah kalau kita ni pelajar cemerlang yang berCGPA lebih dari 3.5 kot, maka kita dikira cemerlang.. kalau setakat 3.19 seperti tuan punya blog ni, sila kirim salam je la.. huhuhu.. huwaaaaaa...

Selepas aje dah ambil kad pintar barulah boleh pergi try jubah itu ye. Saya diberikan saiz M! Eh..kenapa M, saya mahu S!!! Bila diminta tukar, tidak dibenarkan langsung.... katanya..
"Elok la tu, sesuai dengan awak nih.."
"Tak nampak besar ke? Saya dah la besar.."
"Jubah takde yang orang buat ketat-ketat..."
Owh..dia ni tak paham kot...dia tidak faham bahawa bahu jubah kita gelebeh..isk.. sentap gue! Huwaaaa..layankan aje lar..


Okeh, ada cermin di sini, so boleh cuba dengan penuh perasaan.


Lepas tu, boleh juga posing kat menda alah kat luar nih. Kakkaka. Rasanya saya sorang aje yang over memakai jubah di sini, orang lain suma tak pakai pun... Sungguh teruja bangat..kuikuikui.

Dah puas posing syok sendiri, boleh la pulang ke kereta dan terus bergerak ke hotel renab.. akakaka.


Dapat paperbag cumil..yeay!!


Omak pun teruja jugak..hehe

Ok, kita sambung di episod berikutnya... selagi Dell ni tak shutdown la..

No comments:

God Bless Us!

Daisypath Anniversary Years Ticker
Related Posts with Thumbnails