Friday, April 16, 2010

Mesin Photostate Kapow!

Sudah lama tak hadir ke sekolah. Kakakka.. So, hari Khamis pi la ke sekolah dengan penuh semangat kesukanan. Ye la.. 2 hari MC batuk terlampau..(T_T) pehtu terus exam.. tensi! Hari Khamis pi skolah. Maka ramailah sahabat handai menegur..

"Lama tak nampak batang idung eh...exam habis dah?"
"Rindu la.."
"Weh..citer hot weh.." Hangpa ni bila aku takde ja..semedang citer hot..mencik I.. kakakakka

Kekanak riang pun sama..
"Teacher pi manaaaa?? Lama tak nampak.."
"Teacher pi menari kah?"
Ait.. apa hal lak tetiba pi menari nih..tak paham aku..

Antara biter hangit yang terkini, mesin photostate rosak lagi. Entah buat kali keberapa. Sudah baper kali repair dah. Mesin tu dibeli hasil dari kutipan sana dan sini, dan setiap guru kena lak bayo RM50 bagi menggenapkan jumlah harga mesin tu. Huhu.. RM 50 beb.. bukan sikit tu. Tapi kertas sekolah beli.

Dalam tahun ni, dah baper ye rosak mesin tu, susah la mesin photostate takde. Takkan nak suruh budak salin dari whiteboard ke buku pulak. Tak ke rugi masa. Kat bilik aku pun takde scanner. Nak scan kena pi computer lab. Jadi, jalan mudah, aku buat macam nih..akkakaka



Ye, aku kecilkan font, sebab kalau print banyak-banyak karang, habis lak ink printer bilik kitaorang nih. Jadi nak jimat ink, haruslah buat macam ni. Budak-budak tu just salin balik ke buku mereka. Hehehe. Actually, aku tiru cara ni dari sorang GC Pendidikan Islam di SMK Pulau Nyior. So, dia kata dengan buat macam ni, kita save kertas dan juga masa. Selain dari itu, kita pun takde la buang masa nak duduk kat depan mesin photostate tu lama-lama. Betul gak cara beliau. Tapi kalau memerlukan gambar, tak bolehlah wat cara macam nih. Sat gi suma budak aku pakai spek mata lak kang..akkakaka. So, bolehlah you alls suma tiru begini juga. Tapi harus ingat.. yang mana sesuai boleh lah wat macam ni. Yang tak sesuai jangan la buat lak. Naya budak kita tu kang..kakakaka

Dan kelmarin gak, pakai tudung baru ke sekolah. Kakakak.. Riak..riak.. Member jual tudung RM 28. Murah gilak. Selesa memakainya. Member jahit sendiri. Comey kan kan kan...


Kelihatan tembam di sana sini. Huwaaa..takpe la.. janji tudung baru. Oh.. baju ni sudah sempit. Dah nampak spare tyre tatkala mengenakannya. Huhu. Harus kurus kembali.. Huhuh.. Semoga berjaya mendapat berat 54 kg sekali lagi.. Hua hua hua

6 comments:

MaszLaVista said...

sy sudah 54kg..yay!!!!

kak syidah, kwn aku ticer gak kt kl nih die kate die suke bace blog ko kongsi tips psl teknik ngajo kekanak riang nih...so ko kene byk wat entry psl skool laa...haha...pndai x aku rekemen ko??

Ticer Syah said...

ciss..jeles haku ko dah 54..huwaaaaa

wah..pepandai lak ko rekemen blog aku yg syok sndiri nih..akkakaka.. dia dah jadi follower aku ke blom nih? kakakak.. paksa beliau jadi follower..wakkakaka

akan kuusahakan tips tknik ngajo nnti..huhu.. pisan!

MaszLaVista said...

die xde blog...die cume silent reader yg berhemah...hehe..

rina is pink is sugitani said...

mak aih.. pink nye berat ideal pun 58 taw... bestnye dpt 54... pink xleh kuruih sgt, nnt dorg kate cm penagih. .xkose nak layan

Ticer Syah said...

masz: wah..kelu lidahku membaca..akkaka

pink: msti ko ni tinggi gilak nih..kakakaka.. akak ko ni rendang serendang pokok asam jaa..kuikuikui

MaszLaVista said...

pink manede tinggi kak syidah..die ketot cm aku jer..hahaha...die pengapit aku time kawen dulu taw..hahaha..pink gemok ler..

God Bless Us!

Daisypath Anniversary Years Ticker
Related Posts with Thumbnails