Sunday, February 22, 2009

Pencurik yang SuperSIAL

Salamz u alls
Mesti korang tergezut bangat dengan entry kesat nih. Tapi apa kan daya aku tengah hangin tahap gaban sebab geram kat Persatuan Pencurik Semalaysia ni.. edisi pendatang haram..Pasal apa aku sakap pendatang haram.. sebab dia cuma amik barang yang senang nak jual.. henpon and duit aje.. Apsal aku geram bangat padahal bukan umah aku yang kena... Kali ni umah Arrpek yang kena.. Kak aku ni kan ke ada bukak kelas tusen.. So, apa lagi..kekanak riang baru aje bayar duit yuran.. Hangus.. RM1300 bersama dua henpon.. satu henpon anak dia .. satu lagi dia nye.

Saspek utama.. mat bangla yang dok nyewa kawasan itu.. Kat mana? Kat Desa Mutiara.. Pagi tadi lebih kurang kol 7 lepas kak aku mandi.. dia nampak mamat ni tengah selongkar barang2 kat rak tingkat. Kak aku tengah supersexy sebab baru kuar bilik air.. so tak dan nak jerit.. takut jadi mangsa tooottt plak.. Lalu berlarian la kak aku ke bilik pakai baju dan menjerit sekuat hati.. So.. jiran latang.. tak dan tangkap..
dah tentu le si pencuri ni cekap..
maklumle... padlock kat tingkap kak aku pon dia dah tuko siap2..
sungguh cekap.. sangat cekappp.. bila le nak tertangkapppp..

So, dia cuma sempat curik barang2 yang aku mention kat atas.. seb bek tabung dia orang nyahat tak amik.. Mencik aku.. geram bangat ni.. sebab dulu umah aku pong orang masuk gak.. amik rantai kesayangan ku yang ada satu tu aje.. aku ni nak beli barang kemas dah la luit kureng.. kena balas plak.. superSIAL betol.. dah tu.. henpon kena sapu.. dan as usual.. mesti keje si pendatang haram gak.. sebab laptop aku sah sah terkangkang kat hall dia tak amik.. LCD aku pon dok elok aje kat atas meja.. then jam tangan huby aku yang mahal bangat pon dia tak amik.. kalau orang yang bukan pendatang.. wajib sapu semua..

so kepada pencurik yang superSIAL ni.. satu je aku nak sakap.. ko ingat ko leh idop senang ke dok wat keje mcm ni.. dah le pemalas tahap gaban.. skola tamo rajin2.. pehtu dah besor nk hidup senang jadi pencurik.. ko ingat ko leh kaya ke setakat dpt 1k je.. dabis kena curik lagi.. mati terjerut kat kipas la lu..

hoh.. geram aku.. sekian edisi geram aku hari ni..

3 comments:

nur cahaya(^_^) said...

salam mamida..ayo0o~ sgt geram la ini macam..alkisahnye..diri ini pon begitu jgk..baru je keadaan tuh berlaku..saba ye mamida..say takziah 2 ur sister..ada hikmah disebalik kejadian.. :-)

mohd nor a.k.a saintis said...

bila ekonomi merudum, moral manusia turut sama merudum, apa penyelesaiannya? apa pun aku tumpang simpati dgn arrpek.. :(

.: mama cute :. said...

aloha...
nur : kengkadang mmg sakit ati.. tp dikenangkan tu suma dugaan tuhan.. terima je la walau hati berbuku gerrrrraaaammmmm

saintis : biasa le tu.. anyway suspek dah btuko... suspek tu orang india yang keje kat kedai runcit kat apartment dia.. tidak syak lagi..

akak aku sikalang dok wat penawar dari sowang ostad nk bg orang yg curik barang2 dia tu panas dan menggelisah dengan harapan akan pulangkan balik barang aakak aku.. tak dpt suma, dpt half way pon ok la kan..

setakat ni suspek mcm nak lari2 aje dari akak aku.. celaka nye hindu paria.. kerat kote baru tau.. hohoho

God Bless Us!

Daisypath Anniversary Years Ticker
Related Posts with Thumbnails