Tuesday, June 3, 2008

Holiday in Melaka - Part 5 {Eksiden}


Ready to take off
My nephew kecoh2 nak duduk rumah neneknya. His parents agreed to let him stay here in Melaka for a week. He was so happy when his father gave him the permission.


Mak Uda nak papai.. beriya-iya nak bertolak.. hehe. Sempat bagi si Adam duit beli jajan.


This Mamat Nabil waited patiently for his family to jalan... hehe.. santek kulit ko ye Nabil.. putih, pehtu gebu plak... kuikuikui

The moment after his parents left, he quickly took his nenek's bike and had a wonderful ride. Tiba-tiba... jeng..jeng..jeng.. woofff... wooofff... (coba teka menatang apakah itu? ) 6 dogs came and kepung him.. macam bukit kepong daaa...He accidentally fell off his bicycle and injured.. chewahh.. macam dalam felem polak, yang syoknya bila dia sampai rumah aku terus soh dia pasang cable DVD.. Ini macam dialog gue.

Mamida : Weh, ko pasang balik cable dia.. aku pasang tak kuar pong gambo.. nak tengok movie pon tak boleh. Korang ni kalo dah main PS memang tak hengat donia.. hampeh. Pasang lekaih..

Nabil : Aisey, tu pon tak reti pasang.. senang aje.. betul dah nih..

Mamida : Kalo betul apa pasat takde gambo pong.. ni aku tencen nih..

Nabil : Adeh..

Mamida : Eh..apsal lutut ko luka daaa

Nabil : Jatuh beskal la.. anjing kejar

Mamida : Hehehe.. (dan lagi aku gelak kat dia)

Mak : Eh.. apsal plak ko ni.. jatuh kat mana..

and so on.. and so on.. (sat g jadi novel plak.. kekekek)

Pehtu, aku pon jadi Wira Kesatria Baja Hitam..adik badik ngan Ultraman dan Superman membawa mangsa ke klinik. Dapat la aku pingat keberanian pada hari yang bersejarah itu. Biter sedih untuk Nabil gak bila parents dia buat U-turn and amik dia balik ke Spore. Sbb takut demam, sat g leceh plak Nenek dia nak kena jaga.. hehehe...


Baru balik dari klinik. Maintain macho aje.. padahal tadi muka pucat macam nak pitam daa... siap putih dianye bibir.. macam nak pisan.. Aku tak dan nak amik gambo masa tu.. sbb tengah emergency.. ngeee...

1 comment:

Sahalfikri said...

wahh cian nabil.. dah besar2 pun kena kejar anjing. mungkin lupa ajar dia stop the bike kot. bila stop, anjing akan patah balik punye..

kalau x patah balik, barula cabut..hahaha

God Bless Us!

Daisypath Anniversary Years Ticker
Related Posts with Thumbnails