Sunday, May 4, 2008

Balik gak akhirnya...



Allo u alls.. aku balik jugak akhirnya. Actually, the night aku merajuk tu, aku puas le merayu kat hubby aku untuk balik Melaka. Alhamdullilah, berjaya gak akhirnya. Hehe.. Oit, oit.. jangan pikir macam-macam yaaa..

So, that very morning lebih kurang kul 6.30 pagi, bertolaklah kami anak beranak menuju ke kota kerianganku, Melaka. Aku ni punya la syok sampai nak panjat tiang. Maklumle, memula aku ingat nak bertolak malam, tapi ada tuition plak kat skola, so kena la tuko schedule ke pagi hari Khamis, 1 Mei 2008. Hehe.. Beh..beh..

Yang syoknye, takde orang Melaka yang tau aku nak balik Melaka termasuklah mak dan kak aku yang tercenta.. Arrpek.. kuikuikui.. cowy Pek..Kununnye aku nak wat surprise la dei.. hehe. On the way back tu, Arrpek asik calling2 nak kasik aku nyeles sbb aku tak dapat balik la kununnye.. kuikuikui..Siap eksen kat aku dengan menceritakan kebestan balik Melaka and dapat pi jumpa mak2 sedara kitaorang kat Melaka.. errr.. korang tau ke mak2 sedara aku ni? Meh aku kenalkan..

1. Jusco -- ni top of the list ni.. kalau tak pi melawat leh sawan tiga pat malam.. ahaks
2. Tesco
3. Giant
4. Banda Hilir.. ada Mahkota Parade.

kuikuikui... ni la dia mak2 sedara kitaorang.. ahaks.. sbb mak sedara kitaorang yang betul2 selalu kutuk kitaorang. Katanya, kalo kitaorang balik Melaka tak pi pun umah dia, tapi selalu wat lawatan ke rumah mak sedara kitaorang yang berempat tu.. kuikuikui..

Maka, di pagi yang gelap itu, bermulalah ekspidisi aku ngan kekanak riang nih.. hehe..

Time ni cahaya sudah mula memancarkan di ufuk timur...kekekek.. skema aje.Si Arrpek lak tak berhenti-henti telefon tanya aku jadi balik ke tak.. hehe


Berhenti kat tepi jalan untuk rehat dan membuangkan toksik2 di badan.. hehe


Si Naufal yang tak nyempat-nyempat nak buang air, so... apa lagi.. benti tepi jalan je lar.. muahahahaha


Berhenti lagi di R&R Tapah yang best dan lengkap dengan pelbagai kemudahan termasuk wireless internet. Kami mandi-manda di sini and belikan Wawan nye favourite Dunkin Donut. Sapa-sapa yang balik Melaka tak beli kat Wawan Dunkin Donut, tidak dibenarkan masuk dalam umah.. hehe.. Sengal Wawan nih. So, time ni aku pecah rahsia kat adik aku Wawan tentang aku nak balik Melaka sebab nak tanya donut mana yang dia mahu.


Time ni hatiku berdetik riang sebab sudah mau sampei... Alhamdullillah


Memang ramai le manusia nak masuk ke dalam kota kerianganku ini, tapi kerana Touch and Go, aku berjaya gak melepasi traffic jam yang ala-ala busy tu... hehe


Oh.. sonoknye tatkala melihat pintu gerbang ini, menandakan aku sudah sampei ke Melaka.. kekeke.. bestnya bila balik Melaka.. tak caya tanya orang2 lain yang merantau, walaupun hujan emas kat negeri lain, tapi yang hujan batu ni jugak menjadi pojaan atiku.. ahaks

No comments:

God Bless Us!

Daisypath Anniversary Years Ticker
Related Posts with Thumbnails