Friday, March 15, 2013

Tips nak elak kena buli!

Oh ye.. tak lama lagi keputusan SPM akan keluar... masa tu ramai la lepasan SPM akan melanjutkan pelajaran ke mana-mana saja. Tahniah la saya ucapkan siap-siap! Bila kita masuk IPTA atau IPTS mesti ada minggu suai kenal. Masa ini ada jugak senior yang akan mengambil kesempatan diatas ke'naive'an korang. 

Teringat pulak saya masa masuk maktab. Kitaorang dibenarkan mandi hanya sekali sehari. The rest berkepam la kitaorang okkk.. Saya plak jenis suka mandi tanpa henti. Asal panas je mandi, asal mandi je panas gitu.. kuikuikui. Then sebelah malam, kitaorang kena pula mencari tandatangan seniors. Time nak dapatkan tandatangan bukan korang bole ketuk aje pintu dan buat muka comel untuk mintak tandatangan.. nehi-nehi.. in your dreams ok.. You need to do something to satisfy your seniors.. selagi tak puas hati..sila la bermimpi. Dah la sesi suai kenal tiap-tiap habis around 11. After 11 baru leh hunt the signatures ok.. 

Saya pulak bukan jenis berminat nak pergi cari tandatangan.. maklumla dah letih sehari suntuk tak boleh mandi pulak.. (bodoh punye undang-undang saya rasa ketika itu). Bila dah letih kepala ingat nak tidur aje. Jadi kepala saya pun ligat nak cari alasan..kakaka.. Gigih berfikir ok. Last-last saya ketuk bilik ketua asrama kot.. tak ingat la pula.. tapi senior la.. Saya menangis buat muka sedih dengan mengatakan saya gastrik. Maka gelabah puyuh la geng senior ni tengok saya menangis sakan.. padahal sakit sikit aje.. terus aje saya dikecualikan untuk mencari tandatangan.. Maka terselamatlah saya.. kuikuikui

Jadi, korang boleh la mempraktikkan idea saya ni kalau korang malas bersosial dengan senior-senior korang seperti saya.. kakaka

Sekian, selamat mengelat dari kena dera.. ngehngehngeh

 
Nah.. amek gambau ni.. kui3x... dua orang mamat ni kena dera dengan si AjiBoy!

Picture krecit: MIG Online 

No comments:

God Bless Us!

Daisypath Anniversary Years Ticker
Related Posts with Thumbnails