Showing posts with label jimat. Show all posts
Showing posts with label jimat. Show all posts

Friday, February 25, 2011

Gaji dah masuk! Kaya kejap...

Gaji dah masuk...yeebaaa... maka akan berpestalah segala tokey-tokey, saudagar-saudagar di semua pusat membeli-belah. Kaya..kaya..
Maka, bank-bank pun turut sibuk dengan melayan karenah seribu satu manusia. Nak tunggu giliran wajiblah berjam-jam. Silap haribulan mesin teller pon jam. Kuikuikui. Telefonis tukang kutip utang pun bertambah ligatlah jari mereka menekan nombor telefon si pemiutang -- menuntut janji si pemiutang untuk membayar hutang.. (macam biasa kena aje..akkaka)
Restoran-restoran makanan segera turut menjadi kaya...kaya.. semua orang pakat dok serbu. Maklumlah hari gaji, maka haruslah makan di tempat begitu bagi memenuhi kehendak tekak yang dok tahan bila poket kering. Time ni la nak kena laksana janji-janji manis kat kanak-kanak or gelpren-gelpren.. or boipren-boipren.. punggahhhh....
Nafsu nak berbelanja mesti tinggi di waktu-waktu macam ni. Tiba-tiba kasut dah tak bes pakai, tiba-tiba rasa macam dah takde baju nak pakai (padahal almari dah tiga buah..adoi...).. tiba-tiba selendang Yuna dah rasa macam outdated.. kena cari yang baru untuk dipakai bila bermulanya minggu baru..
Kot mana pun satu aje nak saya pesan.. pesanan untuk diri sendiri dan juga pembaca semua..
Dah nama pun hari cuti, jangan lupa bawa beg shopping sendiri ye. Hari tanpa beg plastik, bersamalah kita jayakan.. (ceh..ingat nak bagi pesanan ala-ala orang beriman... kakaka)
Dan juga.. sila berbelanja secara berhemah..buat shopping list kalau tidak mahu sakit jantung tatkala teller kat pasaraya menekan jumlah keseluruhan yang harus anda bayar -- (sudah biasa terkena..kakaka)
Sekian, macih :p

Friday, April 2, 2010

Sudah pulih!

Alhamdullilah, beberapa hari lepas aku call Dell and explain about what had happened to my screen. So, dewang bagi la two choices. Either I extend the warranty of this laptop or just buy the LCD screen. Oleh kerana kemahalan membeli screen tu, adalah lebih baik aku menambah warranty, at least in future kot-kot anything happen, they can just come and replace it with no additional fee.

Yesterday, Dell called me again to inform me that they can't come to replace my screen because there was no stock available. Maybe next week kot. So, aku relax aje la. Pehtu this morning, depa call balik kata nak mai repair lak. He promised to come at 11.30. Sekali kol 11 dah sampai. Sungguh advance sekali Encik Akram ni. Kakakakka


Encik Akram memulakan operasi membongkar Red Pwincess.. Cian dia.. kena godam...kakakakka


Habis suma dileraikan.. huhu


Encik Nopal sedang sibuk tengok Encik Akram buat keje. Kacau la budak ni. Sabo je haku..

Setelah selesai, dia pun try running the laptop. Check apa-apa yang patut dan citer apa-apa yang patut jugak..akkkakaka.. Banyak gak ilmu dapat dari Incik ini.

Anyway, thanks for rescuing my Red Pwincess wahai Encik Akram. Semoga Allah memberkati segala usaha kamu. Hehehe..

Sikalang apa lagi.. buleh layan CafeWorld....kakakakaa

Eh..sabo-sabo.. study..study.. haish!

Monday, February 22, 2010

Mari Menabung!


Ramai tak hengat.. sampai terpaksa bukak kerusi lipat lorr.. ni bahagian tepi bank.

Last Friday, we went to the bank. Just to open accounts for my kids. So far, only Salman and Naufal haven't got any accounts. Adam punya kat Yippie Maybank. Hat lain dok tumpang Mama nye aje. So, both of us decided to open accounts for them. It's Friday -- memang orang ramai yang amat. We waited patiently until Salman tunjuk perasaan. Haiyaa..susah bawak kekanak riang ni. I thought we need to bring along the kids. Rupanya tak perlu. You don't have to bring your kids along if you are the guardian. Things needed to open an account...

1. Original Birth Certificate
2. Original IC of the guardian
3. Photostate copy of birth certificate (two for each applicant)
4. Photostate copy of the guardian's IC (two for each application)

You need to have all this ok. Tak cukup kalu, pi balik amek kat rumah and take a new number..damn! (Aku terkena ni)


Salman sempat main kukucak kat tangga bank. Haiyyaa..


Their saving books! Oh, I decided to open ASD for all of them. Hehehe..

Nak buka ASD, kena ada at least RM 100 for each application ok.

Selamat menabung! Sekian, terima kasih!

God Bless Us!

Daisypath Anniversary Years Ticker
Related Posts with Thumbnails